בית המשפט הצבאי בעופר דחה היום (רביעי) את בקשת עורכי הדין של סאמר ערביד, אשר חשוד כי עמד בראש החוליה שביצעה את הפיגוע בדולב בו נרצחה רינה שנרב, לשחררו ממעצר. הדיון הבא אמור להתקיים בשישי. השופט הצבאי עדכן כי חל שיפור הדרגתי במצבו הרפואי של האסיר וייתכן ובשב"כ יוסיפו לחקור אותו בימים הקרובים.



במקביל, ארגון א-דמיר עדכנו את הרופאים לזכויות אדם שהועבר אליהם דוח רפואי בנוגע למצבו של סאמר ערביד. הדוח הועבר היום על ידי נציגי כוחות הביטחון לבית המשפט במהלך הדיון בעניינו. כמו כן נציגי הצלב האדום ביקרו בשעות הצהריים בבית החולים הדסה הר הצופים והעבירו לאשתו של ערביד עדכון על מצבו.



רינה שנרב ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה
רינה שנרב ז"ל. צילום: באדיבות המשפחה



כזכור, ביום רביעי שעבר נעצר ערביד, תושב רמאללה כבן 44 ע"י כוחות הביטחון והובהל לחקירה. במהלך חקירתו, ערביד דיווח כי אינו חש בטוב, ככל הנראה בעקבות אירוע לבבי. בהתאם לנהלים, הועבר לבדיקות וטיפול רפואי בבית חולים. בעברו היה עצור מספר פעמים על מעורבותו בפעילות טרור צבאית, בכלל זה פעל תחת ראש החזית העממית ברמאללה בזמן האינתיפאדה השנייה בסיוע בהכנת מטענים ופיגועים ואף היה מבוקש מספר שנים. הוא עמד בראש התשתית, הכין את המטען ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין במשפחת שנרב מגיעה למעיין.
שר הבריאות הפלסטיני, מאי אל קאילה, קרא אתמול לוועדה הבינלאומית של הצלב האדום ללחוץ על ישראל לאפשר לצוות רפואי פלסטיני לבקר את בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים את ערביד, ולהתרשם ממצבו, כך פורסם בסוכנות סאפא הפלסטינית.
 
לפי הדיווח, במכתבו של שר הבריאות הפלסטיני נטען כי המחבל עונה במהלך חקירתו ומעצרו. לדבריו, העינויים הקשים הובילו לדימומים ריאתיים ולשברים בצלעות, כמו גם חבלות בכל גופו, מה שהוביל לאי ספיקת כליות. השר הפלסטיני טען במכתבו כי ישראל הפרה את אמנת ז'נבה והאמנות הבינלאומיות לזכויות אדם, וקרא לוועדה הבינלאומית של הצלב האדום לפעול במרץ למען הצלת חייו. 
 
מכתבו של השר הפלסטיני מגיע לאחר שברשימה המשותפת פנו ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, בדרישה לפתוח בחקירת הנושא. בפנייה נאמר כי ערביד נעצר ביום רביעי שעבר כשהוא במצב טוב, ובמהלך החקירה עבר עינויים והתנכלויות בצורה ברברית - עד שהובהל לבית החולים הדסה בירושלים במצב אנוש כשהוא מחוסר הכרה.