יום דיונים ארוך שני ברציפות: לאחר כ-11 שעות של דיונים, הסתיים הערב (חמישי) יומו השני של השימוע שעורך היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, כאשר גם היום הוקדש לתיק 4,000 - פרשת "בזק-וואלה".  פרקליטיו של נתניהו טענו במהלך השימוע כי אתר וואלה לא העניק לראש הממשלה סיקור אוהד, וניסה להחליש את עדויותיהם של עדי המדינה, תוך שהם טוענים כי עדותם ניתנה תחת לחץ לא סביר. עוד ביקשו הפרקליטים זמן נוסף לדיון בתיק - שזה היה יום הדיונים האחרון שאמור היה מוקדש לתיק.



עו"ד עמית חדד פרקליטו של ראש הממשלה אמר בצאתו מיום השני לדיונים בשימוע: "הצגנו היום את המשך הטענות בתיק 4,000. הטענות היו משכנעות ונשמעו בקשב רב. בראשון הקרוב נציג את הטענות בתיק 1,000. אין לי ספק כי בתום השימוע לא יהיה מנוס מסגירת התיקים". אל דבריו הצטרף עו"ד יוסי אשכנזי, גם הוא מפרקליטי נתניהו שאמר: "התמקדנו בנושא עדי המדינה. השימוע בתיק 4000 טרם הסתיים, וביום ראשון נקדיש לנושא עוד כמה שעות. התמקדנו היום בנושא עדי המדינה. בראשון נתמקד בנושא עבירת השוחד מול עבירת המרמה והפרת האמונים".



בין הטענות שהעלו פרקליטיו של ראש הממשלה היו כי עד המדינה הראשון, שלמה פילבר, ניסה לרצות את החוקרים במסגרת חקירתו, ועל כן הוא שיקר והציג גרסה מתפתחת. ניר חפץ, עד המדינה השני, ניסה לטענת עורכי דינו של רה"מ להתאים את עצמו לחוקרי המשטרה. עוד הוסיפו בצוותו של ראש הממשלה "כי על עדי המדינה הופעלו לחצים בלתי לגיטימיים ולא חוקיים", כך על פי דיווח בהחדשות 13, עוד נאמר בדיווח כי גורמים משפטיים המעורים בשימוע אמרו כי לא הוטלו במהלכות "פצצות" אך טיעוני עורכי דינו היו בנויים היטב, וכן אומרים בפרקליטות שפרקליטי נתניהו הצביעו על חורים ברצף הלוגי, אך התמונה הכללית לא נראה שהשתנתה, אך הפרטים הקטנים יכולים גם להרוס תיק.



כזכור, אתמול, ביום הראשון לשימוע, טענו סנגוריו של ראש הממשלה כי לא היו הטבות מאתר וואלה בכלל, והכל ניתן בהתאם לעמדת גורמי מקצוע. עורכי הדין טענו עוד כי נתניהו לא ידע כלל על בקשות רבות שהגיעו מרעייתו ומבנו לאתר לסיקור חיובי וכי הוא עצמו פנה למו"לים רבים ולא רק לשאול אלוביץ' ואין בכך כל פסול. בתחילת השימוע נשא הפרקליט רם כספי, שהצטרף כיועץ לצוות ההגנה לפני כמה שבועות, נאום פתיחה וטען כי לא ראוי שהמערכת המשפטית תתערב ביחסי ראש הממשלה ומוציאים לאור.



במהלך היום ניסו פרקליטי נתניהו להפריך חלק מהטענות בעזרת פרוטוקולים של ישיבות של מועצת הכבלים והלוויין וסתירות בעדות מנכ"ל משרד התקשורת לשעבר אבי ברגר.כמו כן נטען שפעולותיו של שלמה פילבר, מנכ"ל משרד התקשורת שמינה נתניהו והפך לעד מדינה נגדו, היו עצמאיות וללא הנחיה מנתניהו.



עוה"ד רם כספי בכניסה לשימוע. צילום: מרק ישראל סלם
עוה"ד רם כספי בכניסה לשימוע. צילום: מרק ישראל סלם



מחוץ לבניין משרד המשפטים, ברחוב צלאח א־דין בירושלים, התקהלו מעט מאוהדי ראש הממשלה להפגנת תמיכה וכן צוותי תקשורת רבים. עו”ד כספי ועו”ד חדד נתנו הודעות קצרות לתקשורת והביעו אמון במערכת וביטחון כי התיקים ייסגרו.



עו"ד חדד אמר: "נציג את הראיות שכולם מכירים, וגם ראיות חדשות. אנחנו בטוחים שכשנסיים להציג את הדברים שלנו לא יהיה מנוס מלסגור את התיק. אנחנו מאמינים בהליך השימוע, איננו מדברים על עסקה. אנחנו מאמינים שבסופו של יום שלושת התיקים האלו חייבים להיסגר".



לפני שנכנס לדיון שינה כספי את קו ההגנה של ראש הממשלה באשר למתקפות על בכירי אכיפת החוק ואמר: "יש לי אמון מוחלט ובלתי מסויג לא רק במערכת המשפט בישראל אלא גם בעומדים בראש מערכת האכיפה".



בצהריים יצא כספי אל התקשורת ואמר בהתייחס לצוות הפרקליטות: "השימוע נמשך ושמעו את הטיעון שלנו. קיבלתי את הרושם שהם באים בלב פתוח ונפש חפצה".



לבקשת פרקליטיו של נתניהו יארך השימוע ארבעה ימים, ולא יומיים כפי שנקבע מראש: יומיים (אתמול והיום) לתיק 4000, הנחשב לחמור יותר ובו נתניהו חשוד בעבירות שוחד, ויומיים (ראשון ושני הקרובים) לתיקים 1000 (פרשת המתנות) ו־2000 (שיחות נתניהו־מוזס), שבהם הוא חשוד בעבירות של מרמה והפרת אמונים.



מקורביו של מנדלבליט מאותתים כי ההחלטות יתקבלו טרם סיום תפקידו של פרקליט המדינה שי ניצן, במהלך דצמבר. מקורבי ראש הממשלה קושרים בין המשפט הפלילי למשפט הציבור ומקווים שבמהלך השימוע יימחקו או לפחות יצומצמו מאוד העבירות המיוחסות לו, באופן שלא יגרום לערעור הלגיטימיות של שלטונו.



בתום כ־11 שעות של דיונים יצאו פרקליטי ראש הממשלה מהבניין והקפידו לחזור על העמדה שהציגו לפני תחילת השימוע. "הצגנו טענות הסותרות את הנטען כלפי ראש הממשלה בתיק 4000. היועמ"ש הקשיב לנו. הצגנו דברים באור חדש", אמר עו"ד אשכנזי.