תקרית הירי במג'ד אל כרום ממשיכה לגבות קורבנות. המשטרה הודיעה היום (חמישי) כי פצוע נוסף, תושב העיר בן 26, מת מפצעיו במרכז הרפואי גליל מערבי בנהריה. זהו ההרוג השלישי בתקרית, לאחר ששלשום נרצחו האחים אחמד וחליל מנאע, ככל הנראה במהלך קטטה. אלפים השתתפו אתמול בהלווית שני הנרצחים. מתחילת שנת 2019 נרצחו 68 בני אדם במגזר הערבי, 11 מהם בחודש שעבר.



מהחקירה הראשונית עולה כי ככל הנראה התפתחה קטטה בין קבוצות עבריינים המוכרות למשטרה, ובמהלכה בוצע ירי. כוחות משטרה גדולים וביניהם מעבדת זיהוי פלילי וחוקרי היחידה המרכזית פועלים בזירת האירוע באיסוף ממצאים. בתום הערכת מצב שבוצעה בראשות מפקד המחוז ניצב שמעון לביא חקירת אירוע הרצח הוטלה על היחידה המרכזית, כאשר הרקע לאירוע פלילי.

לאור גל הרציחות במגזר הערבי בשבועות האחרונים, מנהל כעת השר לביטחון פנים, גלעד ארדן, פגישת חירום עם ממלא מקום מפכ"ל המשטרה ניצב מוטי כהן, ביחד עם צמרת המשטרה כדי לאמוד מקרוב על התכניות שמציע ממלא מקום המפכ"ל לטיפול האלימות במגזר הערבי.



במשטרה שקדו על תוכנית שנחשפה לראשונה בחודש יוני ב'מעריב', המוכנה תוכנית רמזור, וזאת לאחר שמינואר היא עבדה בשיטת המדרגים. נציין כי ב-2016 הוקמה מנהלת לטיפול בפשיעה הערבית בפיקודו של ניצב ג'מאל חכרוש, ביוזמת השר ארדן. כמו כן, טוענת המשטרה להקמת תחנות במגזר הערבי כאשר בשלב הראשון, היו אלה תחנות שהוקמו במקומות שבהם התגלה שיתוף פעולה בין המשטרה לנציגי הציבור הבכירים במגזר.



בוועדת המעקב מאשימים את המשטרה באוזלת יד בטיפול באלימות הגואה בחברה הערבית. "יש קנוניה בין המשטרה והממשלה לארגוני הפשע", נטען בהודעה שפורסמה בתום ישיבה מיוחדת של ועדת המעקב: "הרשויות יודעות היטב מהיכן זולג הנשק ליישובים הערביים. בוועדת המעקב רואים בראש הממשלה בנימין נתניהו ובשר לביטחון הפנים גלעד ארדן אחראים באופן אישי לפשיעה הגואה".



צעדי המחאה יימשכו בסוף השבוע. מחר בצהריים יוצבו משמרות מחאה בכל היישובים הערביים, ובעוד כמה ימים אמורה לצאת שיירת מכוניות למשרד ראש הממשלה. חברי הכנסת של הרשימה המשותפת אף מתכוונים להחרים היום את טקס ההשבעה בכנסת.



נציגי המשטרה דוחים בתוקף את הטענות ואומרים כי היא משקיעה מאמצים במאבק בפשיעה הגואה ונוקטת פעילות נמרצת נגד האלימות במגזר. ארדן זימן פגישה מיוחדת של פיקוד המשטרה לדיון בדרכים להתמודדות עם הפשיעה ולהגברת הביטחון האישי במגזר. אחד הצעדים שפיקוד המשטרה שוקל לנקוט הוא פריסת כוחות מתוגברת ביישובים ערביים.