לקראת השימוע בתיק המתנות של נתניהו: לקראת המשך השימוע בתיקיו הפליליים של ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שצפויים להתחדש מחר מול היועמ"ש אביחי מנדלבליט ויעסקו בתיק 1000, תיק המתנות בו נחשד ראש הממשלה בקבלת שוחד מאיש העסקים האמריקאי ארנון מילצ'ן, נשאלת השאלה: האם העדים האחרים תומכים בגרסתו נתניהו? חשיפה של ערוץ 13 הערב (שבת) מראה שלא כך הדבר.

עדותה של אתי קנר, עוזרת לשעבר של ארנון מילצ'ן מדברת על טענתו של נתניהו כי הקשר בינו לבין מילצ'ן הוא קשר חברי: "ארנון מאוד אהב להתחבר עם אנשי כוח. כאשר ברק היה ראש ממשלה, הוא התקרב לברק. כאשר שרון היה ראש ממשלה, הוא התקרב לשרון. באותה תקופה נתניהו היה יותר בצד, ולכן מילצ'ן פחות התקרב אליו. הייתה תקופה שפרס היה ללא תפקדי ואז כאשר פרס היה מתקשר אליו, מילצ'ן היה אומר לי 'תגידי לו שאני איננו'. לארנון אין חברים".
בהנחה ונתניהו ומיל'צן אינם חברים, האם הסיגרים, השמפניות, התכשיט ושאר הפינוקים שהרעיף הטייקון על ראש הממשלה הם באמת מתנות? הדס קליין, עוזרתו הנוכחית של מילצ'ן מסרה בחקירתה: "זו הייתה יוזמה של מילצ'ן להגיע לפגישות עם בני הזוג נתניהו כשהוא נושא עימו קופסת סיגרים, בגלל שאין אפשרות להגיע בידיים ריקות. תהיה לזוג נתניהו אכזבה גדולה מאוד, וזאת בשפה עדינה". הדס קליין נחשבת לעדה המכאיבה ביותר נגד נתניהו בתיק 1000. "בדרך כלל ביבי נוהג לפנות אל ארנון מילצ'ן ומבקש 'עלים', קרי מבקש סיגרים. קרה שרה"מ ביקש גם ממני, שאל אותי מה קורה והאם יש 'עלים'", אמרה עוד קליין בעדותה. 
על פי הדיווח, נתניהו ידע לדרוש בדיוק את סוג הסיגרים שהוא רוצה. "קיבלתי טלפון מארנון שעשינו פשלה רצינית בקוטר... לאחר מכן ביבי נתן לי כזה חלק של סיגר ביד שהוא אוהב, שנחפש לו את הסוג הזה. 'תחפשי לי כזה', 'אני אוהב את זה'", אמרה עוד עוזרתו הנוכחית של מילצ'ן בחקירתה. 

שרה נתניהו. צילום: אמיל סלמן, פול

עדות נוספת שנחשפה, הפעם של איש העסקים עצמו, ארנון מילצ'ן, בחקירתו, מדברת על מקרה בו אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, ביקשה ממנו תכשיט יקר ליום הולדתה. מילצ'ן נרתע מכך: "שרה אמרה לעוזרת שלי ש'את מבזה אותי ותגידי לו שהוא מבזה אותי. ואז נתניהו התקשר אליי ואמר - 'שמע, היא שותתת דם, תעזרו לה. שוחטים אותה כל יום בעיתונות, במדיה'. הוא אמר שיש אישור משפטי, זה בדוק, מאה אחוז".
טענה שלישית של הסנגוריה של נתניהו היא לגבי הכמויות שמילצ'ן העביר לו במסגרת חברותם. האם כמות הסיגרים והמתנות שקיבל היוו מספיק על מנת להיקרא שוחד או טובת הנאה? אמש, פרסום אחר חשף כי נתניהו טען בחקירותיו כי לא ידע לגבי דרישותיה של אשתו למתנות, וכי הוא בעצמו לא ביקש דבר, אלא רק קיבל את המתנות באופן פסיבי כחלק מהחברות עם מילצ'ן. הדס קליין טענה אחרת: "במרבית הפעמים שבהם מועבר ארגז שתייה, אז מועברת גם קופסת סיגרים לבנימין נתניהו".
עדות נוספת היא של ראש לשכתו לשעבר של נתניהו, ארי הרו: "הגברת נתניהו לא רוצה להוציא שקל מהכיס שלה, היא רוצה שאנשים אחרים יממנו. ביבי שילם לאיילת שקד משכורת מהכיס שלו. היא עבדה אצלו בלשכה. הוא שילם לה. השנאה של שרה היום כלפי איילת שקד זה על עשרת אלפים שקל שהוא הוציא מכיסו".
חשיפה נוספת מתוך עדותו של מילצ'ן, בעת שנשאל על ידי החוקר האם הייתה פעם ששרה לא הייתה מרוצה ממה שהביא כמתנה לזוג נתניהו, או מסוג המתנה שהביא, השיב: "כן. פעם ניסיתי לעבוד עליה. הבאנו לה שמפניה איטלקית, אם אני לא טועה גם ורודה. אותו צבע, אבל שונה. היא מייד זיהתה שלא נתתי לה מה שאני בדרך כלל נותן". 
טענותיהם של פרקליטיו של נתניהו בשימוע על תיק 1000 יהיו ככל הנראה ששווי הסיגרים שקיבל ממילצ'ן נמוך מהנטען בכתב החשדות, כי נתניהו ומילצ'ן חברים ותיקים וכי ראש הממשלה פעל למענו כי הוא "גיבור ישראל". 
בתוך כך, גורמים בפרקליטות מסרו: "על פניו לא נראה שפרקליטי נתניהו הצליחו להפריך את עבירת השוחד. נצטרך לבדוק את טענותיהם של פרקליטיו של נתניהו בשימוע, השאלה מה היועץ ייקבע. השימוע ייערך על פי המניעים המקצועיים בלבד". כמו כן, בפרקליטות המדינה רווחת דעה כי תיק 4000 הוא תיק שוחד או תיק שהולך לסגירה, בשל הסדר ניגוד העניינים והעובדה כי הנושא בו נתניהו נחשד טופל בעבר באופן רגולטורי.
תגובת ראש הממשלה: "שקר וכזה, לא היה ולא נברא. לפני השימוע הזהרנו מפני הדלפות פליליות חד צדדיות, חלקיות ומגמתיות שמציגות תמונה שקרית ומעוותת, וצדקנו. לו השימוע היה פומבי כפי שביקשנו, הציבור היה יכול לראות את האמת המלאה בלי פילטרים, מתווכים או דוברים מטעם".