עו"ד אורי קורב, בכיר בפרקליטות לשעבר, שהיה התובע במשפטו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, התייחס הבוקר (ראשון) בראיון לאילה חסון ב-103FM לשימוע של ראש הממשלה ולאפשרויות שעומדות בפני נתניהו והפרקליטות. "אני בטוח שהפרקליטות זוכרת היטב את זה שלנתניהו עומדת חזקת החפות ושמבחן המראה לדין הן ראיות".

קורב הוסיף ואמר על הפרקליטות כי "מכיוון שהם מכירים את עבודתם היטב צריך להזכיר שכל השיח על תפירת תיקים וההפגנות שמסביב הן מסוכנות לכולם ואין להן מקום. הדבר הזה לא רק שלא קיים אלא גם מופרך מיסודו. זה נכון שלעיתים יותר קשה לשכנע את הפרקליטות מאשר את בית המשפט. הפרקליטות היא צד בעניין ולעיתים אף טועה. שימוע הוא הליך דרמטי שיכול להפוך את הקערה על פיה. נתניהו לא צריך להוכיח שלא יהיה כלום כי אין כלום אלא די לו לעורר ספק בנרטיב התביעה. בתיק 4,000 הדבר הזה בהחלט אפשרי. הסיפור של השוחד נראה לי כצופה מהצד, רחוק מלהיות מובהק ויכול להיות שהוא יצליח לשכנע בשימוע".



ברוך קרא אמר אתמול ב'רשת 13' שגורם בפרקליטות אמר לו שאו שזה תיק שוחד או שזה לא תיק בכלל. סביר להניח שלא ישנו את דעתם בנושא.

"אני לא בטוח שהוא צודק. אני לא יודע מיהו הבכיר בפרקליטות ואני לא יודע למה להגדיר את פרשת 4000 כשוחד או כלא כלום. מי שמדליף את הדבר הזה יצטרך להסביר את זה".

אולי זה לחץ על מנדלבליט.

"זה יכול להיות גם ספין. אם שואלים אותי, אני לא רואה כך את הדברים. אני קראתי בכתב החשדות שהאשימו את נתניהו גם בהפרת אמונים. בהחלט יכול להיות שיהיה כאן כלום. זה ממש לא הכרחי".

כולם אומרים שתיק 1000 חזק מאוד. אתה שותף לזה?

"אני לא אתייחס לתיקים 1000 ו-2000 בגלל שאני נגעתי בהם. גם על תיק 4000 שמענו את המנגינות האלה והדיבורים על תיק שהוא בטון יצוק. אני מניח שפרקליטיו של נתניהו לא היו יורים את כל התחמושת שלהם בשימוע".

מה דעתך על הטיעון שמדובר בכתב אישום חדשני ועושים כאן סטאז' על ראש ממשלה?
"זה תלוי באיזה היבט. הטיעון הזה מוצדק בחלק מהבחינות ולא מוצדק מבחינות אחרות. יש כאן אלמנט חדשני, בשדה לא חרוש ובסיטואציה שלא נדונה עד היום בפסיקה. אין זה אומר שהפרקליטות לא צריכה לא ללכת עם זה. זה נכון שלא דנו על מהי המשמעות של סיקור תקשורתי ספציפי מהסוג שאנחנו מדברים כאן. שברובו לא נוגע בליבת העניין אלא במשפחת נתניהו בפרט. מקבל שוחד אמור להבין שהוא מקבל שוחד. אם מדובר בסיטואציה שהיא מעולם לא הייתה, קשה יותר לטעון שנתניהו הבין שקיבל שוחד".

לסיום, היה מקום לשדר את השימוע בשידור חי?
"אני לא חושב שהיה מקום לעשות את זה פתוח אבל זה לא אומר שאי אפשר לעשות זאת ושמדובר בבקשה לא רלוונטית. נתניהו טוען בצדק שהוא עומד מול מבול של הדלפות. אף אחד מעולם לא ביקש שימוע פומבי ואני גם חושב שהם לא הופתעו שהבקשה נדחתה. מצד שני, זה לא אומר שאין מקום לחשוד לבקש בקשה שכזו".