היום נפתח המשפט בו תובעת שירה רבן, עובדת מעון ראש הממשלה לשעבר, את אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו, בנוגע ליחסי עבודה פוגעניים. רבן עבדה כ-13 ימים בלבד ובתקופתה הקצרה היא טוענת שחוותה "פגיעה והתעמרות" ושנמנעו ממנה הפסקות למזון ומנוחה. שיאו של הדיון הראשון בביהמ"ש שהתקיים היום היה דווקא בהיעדרה של שרה נתניהו שלא הגיעה כלל לדיון למרות שהייתה אמורה לעלות לדוכן העדים.
עו"ד נעמי לנדאו, פרקליטתה של רבן, התייחסה היום (שני) בתוכניתם של בן כספית ואריה אלדד ב-103FM לאי הגעתה של נתניהו לבית המשפט ואמרה כי "הדו שיח הבלתי נסבל שהתנהל בין יוסי כהן לשופט זה תעודת עניות ללימודי משפטים מצד יוסי כהן. הוא ניסה לשכנע את השופט שהוא זה שקובע את סדר הבאת העדים בדיון אזרחי, הוא שקובע אם עד יגיע או לא וקובע את לוח הזמנים. הוא הודיע 'בטעות' לשרה נתניהו לא להגיע".


לנדאו הוסיפה כי "אותי זה מאכזב שהגברת נתניהו שטוענת שהיא צחה כשלג לא מגיעה לשמור על כבודה בפני בית הדין, אלא שולחת שליחים שיעשו עבורה את העבודה. עצם ההשתמטות שלה מאוד מטרידה. היא ידעה שהיא צריכה להגיע היום למסור עדות. למה את לא נמצאת?" עוד ציינה כי "היא לא ראויה להעסיק עובדים. צריך להיות שם פיקוח שישמור על העובדים בכל עת". 

כזכור, השופט זעם על אי התייצבותה של שרה נתניהו בפתח הדיון, ואמר: "זה מקומם". יש לציין כי שני עדים נוספים בתיק שירה רבן לא הגיעו לדיון, ועל כך גם מסתמכת בקשת דחיית ההתייצבות של רעיית ראש הממשלה. עו"ד כהן הביע התנצלות על היעדרותה.

נתניהו. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


מטעמה של שרה נתניהו נמסר: "הגברת נתניהו מכבדת את בית המשפט. בשיחות שקיימה אתמול בלילה והיום בבוקר עם פרקליטה, עו"ד יוסי כהן, נאמר לה במפורש שהיא לא צריכה להגיע לדיון שהתקיים היום ושעליה להתייצב רק לדיון הבא שנקבע".
אתמול נודע כי הפרקליטות בוחנת את מעורבותו של אפי אזולאי, אב הבית במעון ראש הממשלה, בכל הקשור לטענות שהועלו במכתב שהעבירה ברנע-פרגו בעניין תלונות שהתקבלו מעובדי מעון ראש הממשלה בנוגע להתעמרות מצדה של רעיית רה"מ. על פי הנטען במסמך, אזולאי פנה אל אחת העובדות ואיים כי יפטר אותה בשל התנהלותה.