בג"ץ אישר למנוע מראש חוליית המחבלים שרצחה את רינה שנרב סמוך למעיין דני, סאמר ערביד, להיפגש עם עורך דינו. הדבר אושר עקב ענייני ביטחון שהוגדרו כחיוניים. בניגוד לטענות על חוסר ידיעה עקב מניעת תיעוד בכל הנוגע מצבו, בג"צ טען שהוא נבדק ע"י רופא מטעם הצלב האדום וגורמים רפואיים נוספים. כזכור מצבו בעת אשפוזו הוגדר כקריטי. היום הוארך מעצרו. לטענת גורמים שונים הוא עבר לשב"כ ללא פגע ועל כן נבדק מטעם משרד המשפטים הכיצד התדרדר מצבו והאם חקירתו עמדה בכללים המותרים.

בתשובת בית המשפט נכתב כי |העתירה שלפנינו יוצאת מנקודת הנחה כי העותר היה נתון לעינויים קשים שהביאו למצבו הרפואי הקשה, עד כדי סכנת חיים ממשית. בנושא זה מתנהלת חקירת מבת"ן (מחלקה לבירור תלונות נחקרי שב"כ), ואנו סבורים כי ראוי להימנע מכל מסקנה ואמירה כל עוד לא הסתיימה החקירה".

כזכור, במהלך פעילות משותפת של שב"כ, צה"ל ומשטרת ישראל אותרו ונעצרו לפני כשבוע המפגעים אשר ביצעו את פיגוע הטרור במעיין דני (עין בובין) הסמוך ליישוב דולב בבנימין, בו נרצחה רינה שנרב ז"ל ונפצעו אביה ואחיה. המפגעים, תושבי גזרת רמאללה ובנימין הינם פעילי ארגון החזית העממית, אשר תכננו וביצעו את הפיגוע וכן חשודים בביצוע פיגועים נוספים בגזרה.

חברי החולייה הם סאמר מינא סלים ערביד, תושב רמאללה כבן 44, מבכירי הארגון בגזרת רמאללה. בעברו היה עצור מספר פעמים על מעורבותו בפעילות טרור צבאית, בכלל זה פעל תחת ראש החזית העממית ברמאללה בזמן האינתיפדה השנייה בסיוע בהכנת מטענים ופיגועים ואף היה מבוקש מספר שנים. הוא עמד בראש התשתית, הכין את המטען ואף הפעיל אותו ברגע שהבחין במשפחת שנרב מגיעה למעיין.

במהלך חקירתו, ערביד דיווח כי אינו חש בטוב, ככל הנראה בעקבות אירוע לבבי. בהתאם לנהלים, הועבר לבדיקות וטיפול רפואי בבית חולים ומצבו מוגדר קשה מאוד. חקירת תשתית הטרור עודנה מתנהלת ולא ניתן למסור פרטים נוספים.