הרצח במוצא: לילי בן עמי, אחותה של מיכל סלה שנדקרה למוות בידי בעלה, פירסמה הערב (שבת) פוסט בחשבון הפייסבוק שלה בו היא ביקשה מהציבור כל פיסת מידע אשר תוכל לסייע בחקירה: "אם הכרת את אלירן או מיכל ויש לך מידע, או אם נחשפת למידע - כצד שלישי - משמיעה או ברשת, אם באפשרותך לסייע לפענח את הפאזל - פנו למשטרה. עכשיו. גם אם שמעת משהו מחברה של חברה. גם אם נראה לך שזה פרט שולי ולא חשוב שקשור ליום הרצח. אם יש משהו שלמדנו מהסיפור של מיכלי הוא - לא לפחד לא לשתוק. מעגל השתיקה והפחד מדשנים את שרשי הרוע".




לפני כשבוע אותרה סלה כשהיא ללא רוח חיים, ועל גופה סימני דקירה, בדירתה שביישוב מוצא הסמוך לירושלים. בתוך הדירה נמצא גם בעלה, אלירן מלול, כשעליו סימני דקירה. מחקירה ראשונית עולה כי הוא רצח את רעייתו וניסה לשים קץ לחייו. בזירה נמצאה סכין מוגאלת בדם שעל פי החשד באמצעותה ביצע החשוד את הרצח וניסה לשים קץ לחייו. צוות מד"א שהגיע למקום קבע את מותה של הצעירה והגיש טיפול רפואי לבן זוגה, תוך כדי פינויו לבית החולים במצב קשה, כשהכרתו מעורפלת.


בית החולים בו מאושפז כעת מלול קבע כי הוא צריך לעבור בדיקה פסיכיאטרית. למרות זאת, החשוד מסרב לפנות לבדיקה ולכן המשטרה פנתה לבית המשפט כדי שיקבל החלטה בעניין. בשב"ס מסרבים להעביר אותו למתקן כליאה כל עוד אין חוות דעת פסיכיאטרית. כעת ממתינים בשב"ס להחלטת בית המשפט ויפעלו בהתאם לאחר מכן.

מיכל סלה ואלירן מלול. צילום: מתוך פייסבוק
מיכל סלה ואלירן מלול. צילום: מתוך פייסבוק


כזכור, בית משפט השלום בירושלים האריך ביום חמישי ב־11 יום את מעצרו של מלול. בדיון ציין נציג המשטרה כי מלול "התעלל באכזריות במנוחה ודקר אותה מספר פעמים רב עד שרצח אותה". ההתבטאות החריפה של נציג המשטרה נשמעה בעקבות ממצאים שנאספו מזירת הרצח, מגופתה של המנוחה ומהבדיקות הפתולוגיות שנערכו לאחר הרצח, וקבעו כי בגופה של המנוחה נמצא מספר רב של דקירות. ממצא זה מפריך את דבריו של מלול מיד לאחר הרצח בזירת האירוע, כשסיפר לאחת השכנות כי מדובר בניסיון התאבדות משותף.