בני משפחת תם חווים בשבוע האחרון כאב שמתווסף לכאב הישן בעקבות מות הבן הבכור של המשפחה, ניר תם, כשהיה רק תינוק בן תשעה חודשים. ניר הקטן הלך לעולמו בשנת 1974, כתוצאה ממוות בעריסה, ומאז הוא קבור בבית העלמין בראש העין. בינתיים, נולדו לו שיש אחים. בשבוע שעבר נחרדו בני משפחתו לגלות, כי הקבר הקטן שלו הפך למחסן לכלי עבודה. הבוקר הם הגישו תלונה במשטרה בעניין.
 
"הגענו לבית העלמין לאזכרה של אבא שלי בערב שלפני ערב יום הכיפורים", משחזרת ענבל תם משולם, אחותו הקטנה של ניר. "החלטנו להניח נר אצל ניר. כשהתקרבנו, פתאום כיסוי המצבה זז ונחשף בפנינו מחסן של כבלים חשמליים וציוד שהושאר שם. אנחנו לא יודעים כמה זמן זה שם וגם בהנהלת בית העלמין לא ידעו לומר לנו. אני רק יודעת שראיתי הבוקר בתחנת המשטרה את מנהל בית העלמין ואני מניחה שהוא הגיע להגיש תלונה".

 
לדבריה, המראה של קבר אחיה שנפגע בצורה כזאת היה קשה. "זה כאב מזעזע בבטן. אין מילים לתאר את זה. אפילו אנשים שלא הכירו אותו הזדעזעו. נורא לחשוב שאנשים עושים דברים כאלה. עבור אמא שלי, שהייתה בת 18 כשהילדה אותו, זאת טראומה". 

בשבוע שעבר כתבה תם משולם בדף הפייסבוק שלה: "היום כשביקרתי בבית העלמין (אזכרה שנתיים לאבא שלי), ניגשתי עם אמא שלי לקבר הקטן של אחי הבכור שנפטר בגיל 9 חודשים והזדעזענו לגלות שהקבר שלו משמש 'מחסן'. במקרה (או שלא) כיסוי השיש שעל הקבר זז וגילינו בתוך הקבר כבלי חשמל, מחבת מלוכלכת בשמן, בחתיכות בצל מטוגן, ב"מזלג" חשמלי ובקבוק קטן של שמן. תהיתי מי האדם שמגיע ומכין לעצמו ארוחות בבית העלמין ומסתיר את הציוד הזה בתוך קבר. אם זה לא ביזוי המת, אז מה כן?!"


מהמשרד לשירותי דת נמסר בתגובה:" מדובר במעשה נבלה של השחתת קברו של פעוט בבית העלמין בראש העין. אנשי החברה קדישא ינסו לאתר את העבריין ואנו נסייע למשטרת ישראל בכדי לקדם את החקירה בנושא. אנו פועלים למניעת חילול קברים ונשתף פעולה עם גורמי האכיפה למגר את התופעה הפסולה והבזויה".