יותר ממחצית מכלי הנשק במגזר הערבי הם מאולתרים - כך מסר גורם בכיר במשטרה ל"מעריב". "המשטרה פועלת בכל המישורים, אבל זה כמו טיפה בים. אם לא תשתנה התפיסה במגזר מבחינת התרבות, וכן אם לא נקבל תמיכה וסיוע מבכירי הקהילה, לא נוכל לשים סוף לתופעה ההולכת וגואה. התופעה תמשיך ותגבר וצריך לעקור אותה מהשורש, לרבות ענישה מחמירה לאלו שמחזיקים נשק ללא אישור גם אם לא עשו בו שימוש, ולא כמה חודשי עבודות שירות". 
נציין כי מלבד כלי הנשק שנגנבו מבסיסי צה"ל או מחיילים, ישנם גם כלי נשק מוברחים, ובנוגע אליהם המשטרה מנסה לעשות כל שעל ידה כדי להביא למיגור התופעה. אלא שעל כלי הנשק המאולתרים תתקשה המשטרה לשים את ידה.
ביום שישי לפני שבועיים עצרה המשטרה חשוד תושב השטחים שניסה לצאת ממחסום שער אפרים לכיוון שטחי יהודה ושומרון, ובבדיקה בתיקו נמצא רובה סער M16. החשוד (36), תושב יהודה ושומרון, נעצר והובא לחקירה בתחנת המשטרה. מעצרו של החשוד הוארך מעת לעת, ולפני כשבוע הוגש נגדו כתב אישום בגין נשיאת נשק. 

ובתוך כך, בשבת עצרה המשטרה צעיר בחשד למעורבות בירי לעבר בית מגורים ובפציעתו הקלה של גבר בלילה שבין שישי לשבת בכפר כאבול שבצפון. בשעות הלילה המאוחרות נורו יריות לעבר בית מגורים בכפר כאבול, וכתוצאה מהירי נפל צעיר (25) מאדן החלון שעליו ישב. הוא פונה כשהוא פצוע באורח קל לבית החולים רמב"ם בחיפה. שוטרים שהוזעקו לזירת האירוע פתחו בחקירה והצליחו להתחקות אחר עקבותיו של צעיר (23) תושב כאבול בחשד למעורבות באירוע, והוא נעצר. 
במשטרה מעריכים כי הרקע לאירוע הוא סכסוך ישן בין משפחות. אתמול הובא הצעיר לבית משפט השלום בחיפה, שם ביקשה המשטרה להאריך את מעצרו. במשטרה מציינים: "שוטרי משטרת ישראל פועלים בנחישות בכל המישורים, תוך הפעלת אמצעים ושיטות מגוונות, במאבק בתופעה מסוכנת זו של שימוש בנשק במסגרת פתרון סכסוכים ולהביאם לדין". עוד מוסיפים: "מתחילת שנת 2019 ועד היום משטרת ישראל עצרה כ־3,300 חשודים בגין החזקת אמצעי לחימה ונתפסו כ־3,800 אמצעי לחימה לא חוקיים".