בית המשפט האריך היום (שלישי) בשלושה ימים את מעצרה של תושבת אשקלון החשודה בהזנחת בתה הפעוטה בת 11 החודשים, שהובהלה אתמול לבית החולים במצב אנוש כשהיא מורדמת ומונשמת וסובלת משברים בגולגולת. קודם לכן, האריך בית המשפט את מעצרו של פלסטיני תושב השטחים בשישה ימים בחשד לגרימת חבלה חמורה ברשלנות. לבקשת סנגורה של האם, בית המשפט אסר את פרסום שמה ופרטי הפעוטה. אביה הביולוגי של הפעוטה, בן 22, שוחרר לאחר חקירה.

לטענת האם, היא השאירה את הילדה בחזקת הידיד שלה ויצאה למפגש משפחתי. בשלב מסוים במהלך הערב לטענתה, הוא התקשר וביקש ממנה לחזור כשהוא מציין בפניה שהילדה לא חשה בטוב. האם עשתה דרכה חזרה הביתה והזעיקה למקום את מד"א. במשטרה בודקים את החשד לפיו הפעוטה הייתה תחת מסכת התעללות ממושכת.
כאמור, על פי ההערכה, השב"ח פגע בפעוטה, בעת שאמה שהתה מחוץ לבית ואביה מחוץ לעיר. גורמים במשטרה מסרו כי הוא התקשר לאמה של הפעוטה ועדכן אותה במצבה – ולאחר מכן עזב את הדירה. האירוע הקשה אירע שלשום בלילה, סמוך לשעה 23:00, כאשר התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א במרחב לכיש על תינוקת שנמצאה מחוסרת הכרה בבית באשקלון.

לבקשת בית החולים, בהמשך הלילה, צוות מיוחד של מד"א העביר את הפעוטה לבית החולים סורוקה בבאר שבע, שם נלחמים הרופאים על חייה. במסגרת פעולות החקירה של המשטרה התברר כאמור כי החשוד במעורבות באירוע שהה לבדו עם הפעוטה. מיד לאחר הפציעה, הוא עזב את המקום ומאוחר יותר אף נמלט מהעיר. הוא אותר ונעצר סמוך לצומת פלוגות והועבר כאמור לחקירה במשטרה.