ההתעללות הקשה בתינוקת בת 11 חודשים הותירה גורמים בעיריית אשקלון המומים. האם הייתה מוכרת למחלקת הרווחה, אך דווקא כאמא טובה, אשר מטפלת היטב בבתה. כמו כן, גם במעון היום בו שהתה התינוקת בשלושת השבועות האחרונים לא חשבו שהתינוקת נמצאת בסכנה ובטיפת חלב, שם התייצבה האם מעת לעת עם בתה לבדיקות ולחיסונים, הגדירו אותה "אמא מצוינת". כעת ממתינים הגורמים השונים לתוצאות החקירה המשטרתית, במסגרתה עצורים האם ובן זוגה, תושב השטחים, כדי לנסות ולהבין מה קרה לתינוקת הקטנה.
מזל לוי, מנהלת אגף הרווחה והשירותים החברתיים בעיריית אשקלון, סיפרה למעריב כי "האמא מוכרת לנו לאחר שביקשה לשלב את בתה במעון יום. בקשתה אושרה לאחרונה, לפנים משורת הדין". לדבריה, עובדת סוציאלית שהגיעה לביקור בית לא ראתה אלימות או הזחנה, להפך. "נצפה בית מאורגן ומסודר, שהכיל את הציוד הנדרש לטיפול בתינוקת, ואינטרקציה חיובית בין האמא לילדה", ציינה. 
לדברי לוי, סידור של פעוט או פעוטה במעון יום באמצעות שרותי הרווחה מתקיים על פי חוק פעוטות בסיכון וצריכים להתקיים מספר קריטריונים. "במקרה הזה הגמשנו את הקריטריונים, כי התרשמנו שמדובר באם חד הורית, שהייתה בעולם התעסוקה קודם ללידה ולא הצליחה להשתלב בו בחזרה אחרי שהפכה לאמא", ציינה, "ראינו בהזדמנות לשלב את הילדה דרכנו כמנוע צמיחה שיאפשר לאם חזרה למעגל העבודה, עצמאות כלכלית ותרומה לדימוי העצמי שלה".

כאמור, התינוקת החלה לפקוד את מעון היום בתחילת החודש. "במשך שלושה שבועות קיבלנו מהמעון דיווח חיובי ביותר", ציינה לוי, "דיווחו לנו על אמא אחראית, שמביאה ילדה מאורגנת, מסודרת, עם בגדים הולמים לעונה, שמדווחת בכל יום מה הילדה אכלה. כששמעו שם על המקרה היו המומים". היא הוסיפה: "הצוות סיפר שכששמע על המקרה, לא העלה בדעתו שמדובר בילדה הזאת. גם מי שראה אותה בטיפת חלב השתמש בתיאור 'אמא מצוינת'. המקרה הזה תפס אותנו בהפתעה מוחלטת. אנחנו לא מבינים מה קרה שם", סיכמה.
מוקדם יותר היום, בית המשפט האריך בשלושה ימים את מעצרה של האם. בנוסף, הוארך בשישה ימים מעצרו של פלסטיני תושב השטחים והוא חשוד בגרימת חבלה חמורה ברשלנות. לבקשת סנגורה של האם, בית המשפט אסר את פרסום שמה ופרטי הפעוטה. אביה הביולוגי של הפעוטה, בן 22, שוחרר לאחר חקירה.