ניצחון לרון קובי: צו מניעה ניתן היום (שלישי) על ידי בג"ץ נגד משרד הפנים, וביטל למעשה את השימוע שהיה אמור להיערך מחר לראש עיריית טבריה, לאחר שזה נכשל בפעם הרביעית באישור תקציב העירייה. המועצה כבר פוזרה אך טרם מונו לה חברי מועצה מחליפים. כאמור, לאחר מספר אורכות שניתנו לו החליטו במשרד הפנים להעמידו לשימוע  טרם הדחה.

זו אינה הפעם הראשונה שנדחה שימוע שנקבע לקובי. בפעם הקודמת הוא אמור להתקיים בקיץ האחרון ובוטל גם הוא בצו של בית המשפט העליון. קובי מצידו טוען כל העת כי לשר הפנים דרעי יש מחלוקת אישית עימו שמשפיעה על שיקול דעתו ובנוסף כי משרד הפנים לא ממצה את כלל ההליכים הנדרשים בעניינו ובעניינה של העירייה טרם זימונו לשימוע לפני הדחה. בהחלטה שניתנה אמש קבע בית המשפט כי בשלב זה ימנעו במשרד הפנים מקיום השימוע ושב13 לנובמבר יקבע דיון נוסף בנושא.

כזכור, קובי, שנבחר לאחר קמפיין בוטה בו תקף את החרדים בעיר ואת אנשי העירייה מולם התמודד, לא הצליח להרכיב קואליציה בעירייה ולהשיג תומכים למדיניותו. במהלך הקמפיין, נהג קובי להעלות שידורים חיים רבים לפייסבוק בהם תקף את יריביו, מה שהקנה לו פופולריות גדולה בטבריה והעניק לו בסופו של דבר את הניצחון. גם לאחר שנבחר, המשיך קובי לשדר מהפייסבוק ולהשתמש בשפה בוטה, כאשר זכור במיוחד הוויכוח בינו לבין מבקר העירייה בני אליהו בוועדה לביקורת המדינה בכנסת, בסיומו נטש את הדיון.