החשד להתעללות באשקלון: נקבע מותה של התינוקת שנפצעה אנוש בעקבות האלימות שחוותה מצידו של בן הזוג של אמה, כך נמסר הבוקר (רביעי) מבית החולים סורוקה בבאר שבע. בהודעה נכתב כי התינוקת נפטרה עקב פציעתה האנושה, חרף מאמצי הצוות הרפואי. 



בעקבות מותה של התינוקת, שינו החוקרים את סעיף העבירה המיוחסת לחשודים וכעת מדובר על גרימת מוות. מהמשטרה נמסר כי "בהמשך לחקירת האירוע באשקלון בו פונתה פעוטה כבת 10 חודשים בליל יום ראשון האחרון עם חבלות קשות, ולאחר שהבוקר התבשרנו כי על אף מאמצי הצוותים הרפואיים בביה"ח 'סורוקה' נקבע מותה, ממשיכה משטרת ישראל בחקירת המקרה בו נעצרו אימה של הפעוטה ובן זוגה שוהה בלתי חוקי, בחשד לעבירת גרימת מוות.

עם היוודע דבר מותה של התינוקת, פנתה עורכת הדין של האמא לבית המשפט בבקשה לאפשר לה להיפרד מבתה עוד לפני נתיחת הגופה. בית המשפט אישר והמשטרה תעביר הנחיה לשירות בתי הסוהר ללוות את האם לפרידה.



כזכור, בית משפט השלום באשקלון האריך אתמול בשישה ימים את מעצרו של זיאד אל־עביד, פלסטיני תושב השטחים החשוד בתקיפת בתה של בת זוגו, המאושפזת במצב אנוש בבית החולים. מעצרה של האם, החשודה בהזנחת התינוקת בת העשרה חודשים, הוארך בשלושה ימים. לבקשת סנגורה של האם, בית המשפט אסר את פרסום שמה ופרטי התינוקת. אביה הביולוגי של הפעוטה, בן 22, שוחרר לאחר חקירה.

לטענת האם, היא השאירה את הילדה בחזקת הידיד שלה ויצאה למפגש משפחתי. בשלב מסוים במהלך הערב, לטענתה, הוא התקשר וביקש ממנה לחזור, כשהוא מציין בפניה שהילדה לא חשה בטוב, ובשלב זה האם עשתה דרכה חזרה הביתה. 
 
אביה של הפעוטה סירב להתייחס לפרשה. "אין לי מה להגיד", אמר ל"מעריב" לאחר שאמר מוקדם יותר כי ישוחח בארבע עיניים על כך. בסביבתו הקרובה סירבו גם להתייחס לפרשה, אך סיפרו כי מדובר באדם נשוי ואב לילדים שעבד בעבר בעיר אשקלון, וכנראה שם הכיר את האמא של הבת המשותפת שלהם.
מהדיון בבית המשפט עולה כי החשוד פנה בשעת ערב אל שכנים בבניין שבו התגורר עם בת זוגו באשקלון, והם אלו שהזעיקו את מד"א. במסגרת פעולות החקירה של המשטרה התברר כי מיד לאחר פציעתה של הפעוטה, החשוד עזב את המקום ומאוחר יותר אף נמלט מהעיר. הוא אותר ונעצר סמוך לצומת פלוגות והועבר לחקירה במשטרה.
 
במשטרה בודקים חשד שלפיו הפלסטיני פגע בילדה כיוון שכעס על אמה, בת זוגו, שיצאה לבלות בלעדיו והשאירה אותו להשגיח על התינוקת. בנוסף, נבדק חשד כי הילדה הייתה נתונה למסכת התעללויות מצד בן זוגה של האם במשך תקופה ארוכה. מנגד, בבית המשפט טען פרקליטו של החשוד, עו"ד יוסי דגה: "החשוד מסר גרסה שלפיה מעד ונפל על הפעוטה והוא מכחיש כי פגע בה".