בית המשפט המחוזי החליט קיבל היום (רביעי) את הערר שהגישה אמה של הפעוטה שנפצעה אנוש בעקבות האלימות שחוותה מצידו של בן הזוג של אמה, באמצעות פרקליטה וקבע כי בשלב הזה  לא קיים חשד סביר למעורבותה בתקיפת בתה המנוחה ומשמכך אין מקום להותירה במעצר. בית המשפט החליט לשחררה ללא תנאים מגבילים לביתה ובהחלטה הזו בעצם היא תוכל להיות נוכחת בהלוויית בתה. 
מוקדם יותר היום, נקבע מותה של התינוקת, כך נמסר מבית החולים סורוקה בבאר שבע. בהודעה נכתב כי התינוקת נפטרה עקב פציעתה האנושה, חרף מאמצי הצוות הרפואי.בעקבות מותה של התינוקת, שינו החוקרים את סעיף העבירה המיוחסת לחשודים וכעת מדובר על גרימת מוות. 
מהמשטרה נמסר כי "בהמשך לחקירת האירוע באשקלון בו פונתה פעוטה כבת 10 חודשים בליל יום ראשון האחרון עם חבלות קשות, ולאחר שהבוקר התבשרנו כי על אף מאמצי הצוותים הרפואיים בביה"ח 'סורוקה' נקבע מותה, ממשיכה משטרת ישראל בחקירת המקרה בו נעצרו אימה של הפעוטה ובן זוגה שוהה בלתי חוקי, בחשד לעבירת גרימת מוות.

כזכור, בית משפט השלום באשקלון האריך אתמול בשישה ימים את מעצרו של זיאד אל־עביד, פלסטיני תושב השטחים החשוד בתקיפת בתה של בת זוגו, המאושפזת במצב אנוש בבית החולים. מעצרה של האם, החשודה בהזנחת התינוקת בת העשרה חודשים, הוארך בשלושה ימים. לבקשת סנגורה של האם, בית המשפט אסר את פרסום שמה ופרטי התינוקת. אביה הביולוגי של הפעוטה, בן 22, שוחרר לאחר חקירה.