אחר פגרת החג בפרקליטות חזרו לתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו. עם שובה לישראל של הפרקליטה המלווה את תיקי ראש הממשלה ליאת בן ארי, נערכת הפרקליטות לקבלת החלטה. הערב (חמישי) פורסם בחדשות 13 כי בכוונת הפרקליטות להישאר עם גרסת כתב החשדות ולהגיש בתיק 4000 (בזק) כתב אישום בגין שוחד, מרמה והפרת אמונים, בתיק 2000 כתב אישום בגין מרמה והפרת אמונים ובתיק 1000 - מרמה והפרת אמונים.



עוד על פי הפרסום, פרקליטת מיסוי וכלכלה ליאת בן ארי ששהתה בחול הייתה בקשר עם הצוות שלה ומיד עם חזרתה לארץ אתמול החלה לעבור על גיבוש חוות הדעת שחלקים ממנה כבר הועברו לפרקליט המדינה שי ניצן. ביום ראשון יחל היועץ המשפטי לממשלה במרתון דיונים עם בכירי הפרקליטות ומשרד המשפטים בלשכתו כאשר המטרה היא להגיע להחלטה עד סוף נובמבר.


נתניהו הגיב לפרסום ואמר: "עוד הדלפה מגמתית הערב בערוץ 13, שפוגעת אנושות באמון הציבור במערכת. רק במשפט שדה מפרסמים את המסקנות לפני שדנים בעובדות ובטענות. מתי בדיוק הם הספיקו לקרוא ולנתח את 1000 העמודים שהגישו פרקליטי ראש הממשלה רק עכשיו?"



כזכור, במהלך ימי השימוע פעלו פרקליטי נתניהו לנסות לצמצם את חלקו בתיק המתנות (1000), בטענה ליחסי החברות הקרובים עם ארנון מילצ’ן. בתיק ידיעות אחרונות (2000) נעזרו עורכי הדין בחוות דעתם של משפטנים אמריקאים בכירים, בהם פרופ’ אלן דרשוביץ’, עורכי דין ואנשי אקדמיה, שעמדו על יחסי הגומלין המיוחדים שבין עיתונאים ומו”לים לפוליטיקאים.



לטענת המשפטנים הבכירים, מדובר בעבירות במישור הציבורי והערכי ולאו דווקא במישור הפלילי, ולהגשת כתב אישום במישור זה עלולות להיות השלכות בעלות משמעות הרסנית, כפי שקרה לא פעם במדינות שעסקו בעבר בסוגיה זו.