בית משפט השלום בחיפה האריך היום (שני) את מעצרו של מקסים טל, החשוד ברצח אשתו מריה ז"ל, בשבעה ימים נוספים. במהלך הדיון חזר פרקליטו של טל, עורך הדין רועי קרן, על טענותיו מהדיון בשבוע שעבר כי מרשו חף מפשע ומריה נטלה את חייה בידיה.



על אף טענותיו של קרן, כתבה השופטת פרלה איילת השחר-ביטון כי שוכנעה "כי בשלב זה יש יסוד סביר לחשד שהמשיב עבר את העבירה המיוחסת לו", והחליטה כאמור להאריך את מעצרו של טל בשבוע נוסף. השופטת אף כתבה כי הממצאים החדשים, כגון חוות הדעת שמסר המכון הפתולוגי, הוסיפו וחיזקו את דעתה.



עו"ד קרן התבטא לאחר תום הדיון: "הוא חף מפשע, אין כלום, לא היה כלום ולא יהיה כלום. בית המשפט אמר את דברו, אמר שצריך לשמוע גם את גרסתו. אני מקווה שככל שיעבור הזמן בחקירה הוא ישוחרר לביתו".



עורך הדין רועי קרן



אחיה של מריה, אלכסיי, אמר כי לפי דעתו אכן מדובר ברצח ולא בהתאבדות. "אני סבור שהוא רצח אותה, בוודאי. כמו שכולם הכירו אותה, היא לא הייתה עושה לעצמה דבר כזה (התאבדות). עם שמחת החיים שלה והאהבה שלה לבנות, היא לא הייתה עושה את זה. מעולם לא תקשרתי עם הבעל, גם באירועים משפחתיים, רק "שלום שלום" ולא מעבר, אבל ידענו שמריה לא מרוצה מהקשר, המחשבה על גירושים הייתה לה המון זמן בראש. אנחנו רואים שזו הארכת מעצר רביעית של מקסים והראיות מתגברות. הילדות בסדר, כרגע הן עם אמו של החשוד, אני מקווה שבקרוב יעברו אלי. כרגע זה בדיונים בלשכת הרווחה", אמר בראיון לכאן ב'.



כזכור, מקסים טל נעצר לפני כשבוע, וזאת כשבוע לאחר מותה של מריה בדירתם בקריית ביאליק. על גופתה של מריה טל נמצא סימן דקירה אחד בגרונה, אולם מפאת העובדה שאת סיבת המוות קובע המכון הפתולוגי, החליטו במשטרה לעצור את בעלה מקסים, שהיה נוכח בזירת האירוע.