משרד המשפטים והמשטרה התייחסו הבוקר (שני) לחקירת הטרדת עד המדינה בתיק 4000 שלמה פילבר. בהודעתם נמסר: "רשויות אכיפת החוק רואות בחומרה רבה כל ניסיון להלך אימים על עדים, לנסות לגרום להם לשנות עדותם או להטרידם בכל דרך. חומרה יתרה יש לראות מטבע הדברים כשהדבר נעשה כלפי עדי מדינה, במטרה להשפיע על עדותם. במדינת חוק לא יעלה על הדעת שיופעל לחץ פסול או שיוטרדו עדי מדינה, וממילא רשויות אכיפת החוק לא יאפשרו זאת".

"מעשים  מסוג זה הם חמורים, ועלולים להביא לפגיעה בהגעה לחקר האמת ובעשיית הצדק. רשויות אכיפת החוק לא יגלו כל סובלנות למעשים מעין אלו. באשר לחקירה שבה מדובר, הרי שהיא עודנה מתנהלת ומטבע הדברים בשלב זה לא נוכל לפרט לגבי מהלכיה", הוסיפו בהודעה משותפת. עוד נמסר כי העדויות הראשונות שנגבו בעקבות תלונת עד המדינה למשטרה אודות אירוע ההטרדה שהתרחש בכניסה לבית מגוריו, היו קשורות לרכב שנעשה בו שימוש, והן אלה שהובילו לגורמים שנחקרו בימים האחרונים. 
בהודעה נכתב עוד כי "נוכח הרגישות הברורה החקירה מתנהלת תחת פיקוח של הדרגים הבכירים ביותר במערכת אכיפת החוק, והיא תימשך ככל שהדבר יידרש לשם הגעה לחקר האמת. באשר לסוגיית תפיסת הטלפונים של החשודים, הרי שהדבר נדרש בשל צרכי חקירה מובהקים. בשל הרגישות המיוחדת המובנת הוחלט כבר מן השלב הראשון כי יתבקש צו מבית המשפט שיאפשר אך ורק חיפוש מצומצם, שנועד לאתר מידע הקשור לאירוע מושא החקירה בלבד, וכי בשל הרגישות במקרה זה, החיפוש ייערך במתווה זהיר שייקבע ויאושר על ידי בית המשפט. המדינה תבקש כי במידת האפשר השופט הוא זה שיבצע את איתור החומרים הרלוונטיים ולא גורמי החקירה. בניגוד לפרסומים שגויים, צו החיפוש האמור נועד אך ורק לאיתור מידע הרלוונטי לחקירה".

מוקדם יותר היום, עו"ד עמית חדד, פרקליטו של יועץ ראש הממשלה, עופר גולן, ושל נתניהו עצמו, התייחס לנושא בשיחה בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM: "נדמה לי שכל אדם בר דעת מבין שכדי שאני אטריד מישהו, צריך שיהיה מישהו שיוטרד. היום שמעתי ברדיו את עורך הדין המייצג את פילבר שטוען לא חש מוטרד מהמקרה. הוא אומר בצורה ברורה שהוא לא שמע את הדברים שנאמרו לו בהרכב. עורך הדין של עד המדינה מדבר על קוריוז של מערכת בחירות. את זה חוקרים? זה עניין חסר משמעות. מישהו העלה על דעתו שרכב כזה יגרום למישהו לשנות את דעתו? זה גימיק. את זה חוקרים? בגלל זה מחרימים טלפונים? זה עניין כל כך קטן וחסר משמעות. אל מול זה אנחנו נתקלים בחקירה יסודית. על מה? מה קורה פה?".

כזכור, ברקע הביקורת הציבורית בדבר החרמת המכשירים הסלולריים של בכירי מטה הליכוד, עופר גולן ויונתן אוריך, מבהירה המשטרה כי הטלפונים שהוחרמו ייפתחו רק באישור ובצו בית משפט.