שר המשפטים אמיר אוחנה תקף את הפרקליטות במהלך מסיבת עיתונאים שקיים היום (שלישי) בחדר הדיונים של משרד המשפטים וכינה אותה "כת קטנה שנתמכת על ידי כתבי החצר". אוחנה טען כי "יש פרקליטות בתוך הפרקליטות" וחזר על המוטיב מספר פעמים. בדבריו הביע השר ביקורת על המכרז שנחשד כתפור הנוגע למינויה של ליאת בן ארי למשנה לפרקליט המדינה ועל החשדות הקיימים נגדה לפיהם הגישה תצהיר שקרי.



השר אף הטיח ביקורת נגד הפרקליטות נוכח החקירות של ראש הממשלה בנימין נתניהו וההדלפות מתוך הפרקליטות לאמצעי התקשורת: "קהילה של עיתונאי חצר או פרשנים מציגה את הטענות ככפירה בשלטון בחוק", האשים אוחנה, "קריירות פוליטיות וציבוריות חוסלו בזו אחר זו והציבור משוכנע שמדובר בניקוי אורוות. איש לא העז לחשוף את הסימביוזה המסוכנת. כך פעלה השיטה וחוסלו קריירות - סגירת התיקים או הזיכוי תמיד הגיעו מאוחר מדי. אמון הציבור נפגע קשות", אמר אוחנה והוסיף: "יש התנהלות עבריינית שלא מטופלת, יש שחיתות מוסדית. התנהלות המערכת בתיקי נתניהו לא הגיונית".

היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט ופרקליט המדינה שי ניצן פרסמו הודעה מטעמם בתגובה לדבריו החריפים של אוחנה:  "היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה מצרים מאד על דבריו של שר המשפטים הערב. אנו דוחים את הניסיון להטיל דופי בעבודתם של מי מגורמי המשטרה והפרקליטות ללא כל ביסוס עובדתי.מערכת אכיפת החוק לא תיגרר לשדה הפוליטי, כפי שלא נגררה בעבר.  עצמאות התביעה הכללית היא עקרון יסוד של משטר דמוקרטי תקין.
מערכת אכיפת החוק פעלה, פועלת ותמשיך לפעול בלא מורא באופן ענייני, מקצועי ולמען שלטון החוק והאינטרס הציבורי בלבד. איש לא ירתיע אותנו מלעשות את מלאכתנו נאמנה. איש לא יסיט אותנו מדרך הישר".

לאחר מכן שלחו השניים מכתב לליאת בן ארי ולפרלקיטים שעבדו על תיקי נתניהו, בו כתבו: "לליאת, כל צוותי תיקי האלפים וכל פרקליטי מחוז מיסוי וכלכלה. היועץ המשפטי לממשלה ואני מבקשים להביע את צערנו העמוק על עוגמת הנפש העצומה שנגרמת לכם עקב המתקפות האישיות חסרות הבסיס שמופנות כלפיכם מזה זמן רב, ובראש ובראשונה כלפייך ליאת, אשר לצערנו הן הולכות ומתגברות בימים אלה, בעיתוי שאינו מקרי כמובן. יש לשנינו אמון מלא בכם ואנו מודים לכם מעומק הלב על עבודתכם המסורה יומם ולילה לטובת האינטרס הציבורי, שאנו יודעים בוודאות מלאה שהוא האינטרס היחיד העומד נגד עיניכם. יש להתעלם מההתקפות, ההשמצות וההכפשות ולהמשיך ולדבוק בעבודתכם לטובת המדינה.  איש לא הרתיענו בעבר ואיש לא ירתיענו בעתיד".


ליאת בן ארי ושי ניצן. צילום: תומר נויברג, יונתן זינדל, פלאש 90
ליאת בן ארי ושי ניצן. צילום: תומר נויברג, יונתן זינדל, פלאש 90

 

חבר הכנסת עפר שלח (כחול לבן) אמר בתגובה על מסיבת העיתונאים כי "כהונתו של אוחנה מביישת את קודמיו ואת המהות של להיות שר בישראל", והוסיף כי "שר המשפטים  מסמל את ימי הדמדומים של נתניהו. מאז שנכנס לתפקיד הוא עוסק בעיקר בהתקפות על המערכות עליהן הוא מופקד, בשליחותם הגלויה של יושבי המעון בבלפור".

חברת הכנסת רויטל סויד (עבודה) הגיבה אף היא לדבריו של השר אוחנה: "הופעת בלהות מבעיתה של אוחנה, לא ייאמן שחזינו במחזה הזה. עומד שר משפטים זמני בממשלת מעבר לא נגמרת ומקריא את דף המסרים וההסתה שהכתיב לו הנאשם מס' 1 מבלפור. מנדלבליט חייב להכריע כבר בתיקי נתניהו - אי אפשר לתת לקרקס הזה להמשיך להרוס כאן כל חלקה טובה".

אהוד ברק (המחנה הדמוקרטי) כתב בתגובה בחשבונו בטוויטר כי "הפאניקה בבלפור בשיא. האחיזה נחלשת. הקירות נסדקים. שר משפטים תוקף בהיסטריה את צמרת המשפט. קרובי העוזרים של ביבי מנסים להטות עדי מדינה. מופעי חנופה צפון קוריאניים. עומק החרדות מוליד כמיהה לפולחן אישיות. עת ההכרעות הגיעה. נתניהו מבוהל. נקווה שמנדלבליט - לא".

כזכור, פרקליטת מחוז תל-אביב (מיסוי וכלכלה), עורכת הדין ליאת בן ארי עמדה להתמודד במסגרת המכרז לתפקיד המשנה לפרקליט המדינה לעניינים כלכליים, אך רגע לפני המינוי נשלח מכתב אנונימי לנציב שירות המדינה, שטען כי מדובר בחונטה משפטית המנסה להוביל קו תקיף נגד ראש הממשלה. בעקבות המכתב נעצר המכרז.



בסוף חודש יוני נציבות שירות המדינה דרשה שורת הבהרות ממשרד המשפטים בנוגע לטענות כי המכרז נתפר כמחטף עבור פרקליטת מחוז תל אביב מיסוי וכלכלה, בתפר בין פיטורי שרת המשפטים איילת שקד לכניסת השר אמיר אוחנה לתפקידו.



בחודש יולי האחרון קיבל נציב שירות המדינה, פרופסור דניאל הרשקוביץ, את עתירת ארגון הפרקליטים, והחליט כי המכרז יחודש, זאת לאחר שהוקפא בעקבות המכתב האנונימי שנשלח.



יו"ר ארגון הפרקליטים, אורית קורין, אמרה: "ארגון הפרקליטים מברך על ההחלטה הצודקת והנכונה של נציב שירות המדינה להמשך המכרז, גם אם לשיטתנו לא היה מקום להורות על הקפאתו מלכתחילה בשל מכתב אנונימי".