חברת צוות הקמפיין של הליכוד לשעבר, יערה זרד, הגיעה היום (רביעי) למשרדי היחידה הארצית לפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלה"ב 443 ומסרה עדות פתוחה בפרשת החשד להטרדת עד המדינה שלמה פילבר. יצוין יודגש כי היא אינה חשודה בדבר ואינה נחקרת באזהרה אלא מוסרת עדות לבקשת חוקרי היאל"כ.

מוקדם יותר הבוקר הגיע דובר הליכוד יונתן אוריך למשרדי היחידה לחקירות שוטרים (מח"ש) בתל אביב, כדי להגיש תלונה נגד חוקרת היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה. בעקבות חקירתו שלשום במשרדי היאל"כ, זאת בהקשר לאירוע בחודש אוגוסט שבמהלכו חלף רכב סמוך לביתו של עד המדינה, שלמה פילבר, והשמיע קריאות בגנותו, כפי שפורסם במעריב, אוריך, באמצעות פרקליטתו עוה"ד נועה מילשטיין, שיגר מכתב ליועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, שכלל ביקורת נוקבת על התנהלות החוקרת. 
עורכת הדין מילשטיין ציינה במכתב כי מכשיר הטלפון נלקח ממרשה מבלי שהובהר לו כי הוא רשאי לסרב לאותה בדיקה, ומעבר לכך "חטאה" החוקרת, לדבריה, כשחיטטה בנייד של אוריך והעתיקה הודעות ותכתובות על קבוצת טלגרם של חוקרי היחידה הנושאת את השם "השלמות 4000". 
שלמה פילבר. קרדיט: אבשלום ששוני


אמש פרסם מעריב אונליין כי היועמ"ש מצא פגם בהתנהלותה של חוקרת המשטרה, וזאת שעה שלא יידעה את אוריך על האפשרות העומדת לו, על פי החוק, לסרב למסירת מכשירו הנייד, וכן לא החתימה אותו על טופס, על פי הנוהל הקבוע בחוק. במשטרה אישרו בפני היועמ"ש כי נמצא אותו פגם, אך לטענת המשטרה אף חוקר, לרבות אותה חוקרת, לא חיטט בהתכתבויות של אוריך ולא העתיק משם תרשומות. 
 
למרות זאת, החליט אוריך, בעצת פרקליטתו, להגיש, כאמור, תלונה במח"ש כשהוא מבקש מהמחלקה לחקירות שוטרים לאסוף את חומרי החקירה הקשורים אליו בנושא ההדלפות ולגנוז מהם כל חומר שהוצא ממכשיר הטלפון שלו בנסיבות שלא הובהר לא להתנגד למסירת המכשיר. 
 
נציין כי אמש פנתה המשטרה לבית משפט השלום בתל אביב בבקשה לקבל צו במעמד אחד המאפשר לה לתפוס את מכשיר הטלפון של אוריך ולבצע את הבדיקה הנדרשת על ידה. שופט בית משפט השלום, עלאא מסראווה, דחה את הבקשה וציין כי הדיון בעניין האמור יתקיים היום במעמד שני הצדדים.  עוד קודם תחילת הדיון, שנקבע לשעה 14:30, הגיע, כאמור, ארליך למשרדי מח"ש.

נזכיר כי בפרשה זו נחקרו מספר מעורבים, בהם עופר גולן, ישראל איינהורן ויוסי שלום, וזאת בחשד שהיו מעורבים לכאורה בהטרדת עד המדינה פילבר, שעה שקשרו קשר כזה או אחר עם חשוד שנהג ברכב פרטי והוביל נגררת ומערכת כריזה ממנה נשמעו דברים נגד פילבר מתחת לביתו בפתח תקווה. בנוסף לחשודים שנחקרו באזהרה, מסרו עדות פתוחה מספר דמויות בליכוד, בהן יועץ המדיה טופז לוק, וכעת זרד ואדם נוסף שהגיע ממש ברגעים אלו למסירת עדות בפרשה.