המשטרה טענה היום (רביעי) בבקשתה לעיין בטלפונים של יועצי ראש הממשלה, יונתן אוריך ועופר גולן בגין החשד להטרדת עד המדינה בתיק 4000 (פרשת בזק־וואלה), שלמה פילבר, כי "מדובר בהטרדה בנסיבות מחמירות"​. "אין סיבה שלא לאפשר שימוש בניידים כחלק מפעולות החקירה", אמר הטוען המשטרתי במהלך הדיון בבית משפט השלום בתל אביב, שציין כי נדרשות פעולות חקירה נוספות.

ד"ר חיים ויסמובסקי ממחלקת הסייבר בפרקליטות המדינה טען בדיון כי מדובר בעבירה חמורה וכי החשודים שנחקרו באזהרה אינם תחת חסינות. ויסמובסקי טען כי המשטרה מנהלת חקירה בעניין חמור ביותר של חשש לעבירה הטרדה בנסיבות מחמירות שהעונש עליה בחוק הוא עד חמש שנות מאסר.

עוד הוסיף ויסמובסקי כי "יונתן אוריך התייעץ עם פרקליטתו לפני שאישר מסירת הטלפון שלו", אולם טענה זו הוכחשה על ידי הפרקליטה עורכת הדין נועה מילשטיין שטענה: "זה לא נכון. הוא לא התייעץ איתי". נציג הפרקליטות המשיך בטיעוניו כי המשטרה לא התנפלה ולא עצרה את החשודים וחקרו אותם טלפונית ולאף אחד לא היה ספק כי טרם הגעתם התייעצו עם עורכי דין. "במהלך חקירה כל הנחקרים פותחים את הטלפון בעצמם, חלק מדפדפים בעצמם וחלק מהחוקרים מדפדפים. זה לא משהו שהוא לא קיים", אמר, "גם אם נפל פגם הוא לא כזה משמעותי. בחקירה כה רגישה אנו מבקשים לאשר עיון בטלפונים. יש לנו יסוד סביר לביצוע הטרדה מחמירה של עד מדינה ויש נחיצות ממשית כדי לדעת האם קיים הצורך לפתח את החקירה".

לאחר יציאתו מהדיון ציין בנוסף נציג הפרקליטות כי אין כל אינדיקציה למעורבות ראש הממשלה בהטרדת עד המדינה פילבר.
 
עו"ד עמית חדד, שמייצג את עופר גולן, אמר כי לא נאמר לו שהוא זכאי לסרב. "נאמר לו שהוא חייב לעשות זאת. הוא התבקש לפתוח את הטלפון. בשום שלב לא נאמר לו - אתה לא חייב לעשות את זה", טען חדד. כמו כן, חוקר המשטרה אישר כי החוקרת נכנסה לצ'ט שקיים גולן עם נתניהו וביקשה לעיין בתכתובות מיום האירוע. גולן ביקש להפסיק את החיפוש בטלפון והחיפוש הופסק. כמו כן, ציין חדד כי מרשו יונתן אוריך ועד המדינה פילבר הינם חברים וכי אוריך אף אמר בחקירתו שלא הייתה לו כל כוונה להטריד אותו.
 
במהלך הדיון עסקו הצדדים בטענה, כפי שעלתה גם במעריב, לפיה החוקרת לא החתימה את אוריך על המסמך הנדרש על פי הנהלים. במשטרה מתייחסים לזה כפגם טכני ואילו פרקליטתו של אוריך התייחסה לכך כדבר מהותי.

צילום: אבשלום ששוני
מוקדם יותר הגיע אוריך למשרדי היחידה לחקירות שוטרים (מח"ש) בתל אביב, כדי להגיש תלונה נגד חוקרת היחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה. בעקבות חקירתו שלשום במשרדי היאל"כ. 
כזכור, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט מצא פגם בהתנהלות החוקרת שחקרה את אוריך. מנדלבליט בחן את מכתבה של עו”ד נעה מילשטיין, פרקליטתו של אוריך, שבו נטען כי חוקרת המשטרה לא הביאה לידיעתו של אוריך בזמן אמת כי הוא רשאי לסרב לבקשתה לערוך חיפוש במכשיר הטלפון נייד שלו.

יש לציין כי אילו הציגה החוקרת בפני אוריך את האפשרות לסרב לבקשתה לערוך חיפוש במכשיר, ייתכן שהיא לא הייתה נחשפת להודעות ולתכתובות שניהל אוריך עם בכיר אחר בליכוד, עופר גולן, ביום שבו נשלח רכב עם מערכת כריזה אל מול ביתו של פילבר בפתח תקווה והשמיע קריאות בגנותו, משום שהוא הסכים לשמש כעד מדינה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו.
מבדיקת מנלדבליט עולה כי החוקרת לא מילאה טופס נלווה לקבלת הטלפון של אוריך לידיה. לטענת המשטרה החוקרת וכל גורם משטרתי אחר, לא ערכו חיפושים בטלפון ולא קראו את ההתכתבויות במכשיר. במכתבה למנדלבליט טענה עו”ד מילשטיין כי אוריך הופתע לגלות כי החוקרת העתיקה הודעות מהטלפון הנייד שלו אל קבוצת טלגרם “השלמות 4000”, וזאת אף שביקשה לערוך חיפוש בטלפון רק בעניין אותו חשד להטרדת פילבר ובמועד מסוים אחד.
המשטרה אסרה על אוריך ועל יועץ אחר של נתניהו, טופז לוק, שמסר עדות פתוחה בפרשת הטרדת העד, לשוחח עם ראש הממשלה. במשטרה מכחישים כי נעשה חיפוש במכשיר הנייד של אוריך, והיום ייערך דיון בבית המשפט שבו תבקש המשטרה להתיר לה לערוך חיפוש במכשירי הטלפון של אוריך וגולן.