אזרח ישראלי נורה היום (שישי) למוות במרכז קניות בפנמה סיטי, כך עולה מדיווח בכלי התקשורת המקומיים, הרקע לאירוע הוא ככל הנראה פלילי. הודעה נמסרה למשפחתו. ממשרד החוץ נמסר כי המקרה מוכר להם וכי הוא מטופל על ידי המחלקה לישראלים בחו"ל, באגף הקונסולרי במשרד החוץ וקונסולית ישראל בפנמה, דנה ליפשיץ, מלווים את המשפחה ומסייעים בסידורי הטסת המנוח לקבורה בישראל.



הנרצח, גלעד בן שלמה, מוכר למשטרת ישראל כעבריין שעסק בפעילות עבריניית במשך תקופה ארוכה והיה מקורב לעבריין הבכיר מיכאל מור. לפני כשש שנים עזב את הארץ לדרום אמריקה השתכן בפנמה, תוך שהוא מעתיק את פעילותו העבריינת למשכנו החדש. בעיקר עסק בן שלמה בעבירות של סחיטה באיומים. 
למעריב נודע כי במהלך השנים האחרונות נאסף במשטרה מידע על פעילותו העבריינית בפנמה והיה תחת הפוקוס של היחב"ל. כחלק מפעילותה להתחקות אחרי מעגלי פשיעה של ישראלים גם מעבר לים התקבל מידע במהלך השנים על סכסוכים רבים שעל פי החשד נתגלעו בין בן שלמה לגורמים עבריניים בדרום אמריקה ובפנמה בעיקר. חלק מהסכסוכים היו גם עם עבריניים ישראלים החיים בפנמה. 

גורם המעורה בפרטים סיפר למעריב כי "רצח בן שלמה לא הפתיע את חוקרי היחב"ל, לאור המידע שזלג במהלך השנים, אולם אין בכך כדי לטעון כי ידעו על כוונות לחסלו".
עוד נציין כי במשטרה מאמינים כי החיסול הוא על רקע סכסוך מקומי בפנמה. אולם יחד עם זאת עדיין בודקים גם אפשרות לחיסול שמקורו בסכסוך מהעבר בישראל, אותו גורם מדגיש. במשטרה בטוחים עם זאת כי אין קשר בין הרצח לבין גורמים בישראל. 
דרך החיסול של בן שלמה מובילה להערכה כי החיסול הוא על רקע עניינים מקומיים בפנמה.


לפני חודשיים נרצח העבריין בן סוטחי במקסיקו. סוטחי נחשב במשטרת ישראל כעבריין בכיר שהיה "פתוח" עם לא מעט אנשים בסכסוכים קשים. היו לו יריבים שחיפשו את מותו ומעבר לאותם סכסוכים גלויים וידועים לציבור הרחב בפרסומים בכלי התקשורת. לגבי הקשר של סוטחי לארז אקרשבסקי, הם מכירים אחד את השני ונמלטו יחד מהארץ לפני 19 שנה, אך מאז סוטחי חזר לישראל, הוא ריצה עונש מאסר ולפני כחצי שנה הוא השתחרר מהכלא ובחר לחזור למרכז אמריקה.

מחקירה ראשונית של הרשויות במקסיקו, עולה כי סוטחי ואלון אזולאי (הנרצח השני באירוע) ישבו בשולחן אחד, ואילו היורים, גבר ואישה, ישבו בשולחן נוסף. אחרי שהזמינו משקאות, לפתע קמו האישה והגבר מהשולחן, התקרבו לשולחן בו היו שני הישראלים וירו בהם באקדח.
 
על פי דיווחים במקסיקו, האישה נעצרה במקום על ידי אנשי ביטחון שהיו במקום, אולם שותפה למעשה הצליח להימלט. בחקירתה הראשונית אמרה כי עשתה זאת בגלל "בגידה ותשוקה", ככל הנראה קוד עברייני לרצח על רקע בגידה בעולם העברייני במקסיקו.  השר לביטחון פנים, חזוס אורטה, אמר כי אחד מהם מת במקום ואילו השני הובהל לבית החולים, שם נפטר מפצעיו.