א.ק, הצעירה שנחשדה בעבר במעורבות ברצח תאיר ראדה ז"ל, הוזמנה למסור במהלך חודש ספטמבר עדות פתוחה במשטרה בעקבות עדות שמיעה שבה, לכאורה, היא התוודתה על רצח הנערה בת ה-13 וחצי בבית הספר "נופי גולן" בקצרין ב-2006. ל"מעריב" נודע היום (ראשון) כי א.ק שבה לארץ מחו"ל לפני כחודשיים ומיד זומנה למסור עדות בימ"ר צפון, בעקבות עדות של חברתה מלפני שנה לפיה היא התוודתה בפניה על הרצח.



לפני 10 ימים הגיש עורך הדין ירום הלוי, סנגורו של רומן זדורוב, מי שהורשע ברצח ראדה ומרצה מאסר עולם בגינו, בקשה למשפט חוזר. זאת, לדבריו, בעקבות ראיות חדשות בתיק. בראיון לכאן ב' הדגיש עו"ד הלוי כי "יש ראיות חדשות למכביר, עם סימן קריאה. הן מחולקות לשניים. חצי מראות שרומן אינו יכול להיות הרוצח. אני מביא דברים שלא היו בבית המשפט. החצי השני זה א"ק - היא הרוצחת ויש לי הוכחות לכך. הבאתי בבקשה תקדים של בית המשפט העליון, על אדם שיושב מאסר עולם על רבע מהראיות שיש ממה שיש לי על א"ק".



עוד הוסיף עו"ד הלוי "הדריכו את רומן לדברים לא נכונים. אולי זה המזל של רומן, כי יש ראיה חדשה מדעית שכל אחד יבין. החוקרים הדריכו אותו לשחזור מוטעה ומופרך, והוא המסכן והלא כל כך חכם, לא ידע שזה יוביל אותו למאסר עולם.



תאיר ראדה ז"ל. צילום פרטי
תאיר ראדה ז"ל. צילום פרטי



עורכי הדין דניאל חקלאי ותומר שוורץ שמייצגים את א"ק מסרו בתגובה: "אנחנו מכבדים את זכותו של רומן זדורוב להגיש בקשה למשפט חוזר. עם זאת, אנו שבים ומדגישים כי מעולם לא התגלו ראיות שמלמדות על קשר בין א"ק לבין הרצח הנורא של תאיר ז"ל. א"ק היא אמנית מתמודדת נפש שנפלה קורבן לעלילת שווא מפי מי שהיה בן זוגה והתקשה לקבל את עובדת פרידתה ממנו. עלילת השווא נמסרה מפיו שש שנים לאחר הרצח ומיד לאחר שא"ק נפרדה ממנו. א"ק פנתה לאורך 7 השנים האחרונות שוב ושוב למשטרת ישראל ופרקליטות המדינה כדי שימצו את החקירה בעניינה עד תום. היא מסרה מרצונה שוב ושוב דגימות דנ"א וכן טביעות אצבע מפני שהיא חפה מכל פשע. כל מבוקשה הוא להמשיך בשקט בחייה. זוהי זכותה המלאה. כאמור, אין שום קשר בינה לבין הרצח המחריד".



כזכור, לפני כשנה זימן המכון לרפואה משפטית ישיבה דחופה עם פרקליטות המדינה וסנגורו של זדורוב, שבה הודיע הלוי כי נמצאה בזירה שערה השייכת לא"ח, בן זוגה לשעבר של א"ק, או לאחת מבנות משפחתו. פרקליטיו של זדורוב הסבירו כי היא מתאימה לפרופיל המשפחתי של א"ח, שטען בעבר במשטרה כי א.ק התוודתה בפניו כי היא זו שרצחה את ראדה.