היחידה הארצית למאבק בפשיעה הכלכלית (יאל"כ) בלהב 433 עצרה היום (שני)  לחקירה 10 חשודים ועכבה תשעה מעורבים נוספים בחשד למעורבות בעבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, הלבנת הון, עבירות על פי פקודת מס הכנסה וכן עבירות נוספות. בין העצורים: מנכ"ל חברה עירונית וקבלן גדול ומוכר, במעוכבים: ראש עירייה מהצפון, ראש מועצה מהשרון ועוזר שר לשעבר בתפקידו הקודם.

הבוקר, עם המעבר לשלב הגלוי של החקירה, ביצעו חוקרי ובלשי היאל"כ עיכוב של מספר מעורבים ומעצר של נוספים, חלקם בכירים ברשויות המקומיות וגם אחד מעוזריו של שר בממשלה, כחשודים בביצוע עבירות שוחד, קבלת דבר במרמה, הלבנת הון, עבירות על פי פקודת מס הכנסה וכן עבירות נוספות. בנוסף הגיעה המשטרה עם צו אל המשרד להגנת הסביבה, שם העביר הנציג את המסמכים הנדרשים הקשורים לחשדות שהועלו כנגד אותו עוזר שר לשעבר, הנמצא כעת בחקירה.
 
מדובר בחקירה מורכבת ורחבה המנוהלת על ידי המשטרה בשיתוף יחידת יהלום ברשות המיסים ובליווי פרקליטות מחוז מרכז (פלילי).

במסגרת החקירה עלה החשד לפיו עובדי ציבור בכירים בהם שני ראשי רשויות, ביחד עם אחרים, כל אחד על פי חלקו, ביצעו לכאורה עבירות שחיתות תוך מעורבות בעלי השפעה בחברות ממשלתיות ועירוניות ובמוסדות שלטון.

מממצאי החקירה עולה כי בעלי אינטרסים, בהם קבלן גדול ומוכר, פעלו כדי לקדם את ענייניהם העסקיים, תוך ביצוע עבירות שחיתות ציבורית וכדי להשפיע על מקבלי ההחלטות בחברות ממשלתיות לקדם את ענייניהם.

עוד העלתה החקירה חשד כי בעלי תפקידים בכירים ברשויות מקומיות ואף במשרדי ממשלה מעורבים לכאורה אף הם בקידום ענייניהם של בעלי האינטרסים, בתמורה לשוחד, או ממניעים פסולים אחרים.

עו"ד עדי כרמלי. צילום: באדיבות עו"ד עדי כרמלי
עו"ד עדי כרמלי. צילום: באדיבות עו"ד עדי כרמלי


החוקרים פשטו על משרדיהם ובתיהם של המעורבים וביצעו חיפושים נרחבים במטרה להתחקות אחר ממצאים וראיות הקושרים את החשודים לעבירות המיוחסות להם.

בנוסף תפסו החוקרים בסיוע רשות המיסים נכסים ורכבים השייכים לחלק מהמעורבים, במטרה להעמידם לפני חילוט, באם יוחלט בסיומה של החקירה להגיש כתבי אישום כנגד מי מהמעורבים.

במהלך היום יובאו החשודים המרכזיים לבית המשפט, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרם. מהמשטרה נמסר כי "משטרת ישראל תמשיך לחקור ולחשוף עבירות הנוגעות לטוהר המידות הפוגעות באזרחים הנורמטיביים, במדינה, בקופתה ובאמון הציבור במוסדותיה ונבחריה".

עורך הדין עדי כרמלי המייצג את אחד החשודים מסר בתגובה כי מרשו "מכחיש כל קשר למעורבות פלילית כלשהי", והוסיף כי הוא "מכהן כיו"ר ועדה קרואה וכיהן בתפקידים ציבוריים רבים בהצטיינות". עוד אמר עו"ד כרמלי, כי "החקירה הגלויה נמצאת בראשיתה ואנו משוכנעים כי תשובות מרשי הניתנות ברגעים אלה לחוקריו יוכיחו כי בתפקודו ומעשיו לא דבק רבב".