הביקורת של שר המשפטים אמיר אוחנה (הליכוד) על הפרקליטות היכתה גלים בקהילה המשפטית והפוליטית, כשהשר הואשם בכך שאמר את הדברים על מנת להגן על ראש הממשלה בנימין נתניהו. בתגובה פרסמו היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה הודעת תמיכה בצוות הפרקליטים שניהל את תיקי נתניהו, ואתמול נודע שלשכת עורכי הדין נרתמת לעזרת הפרקליטות ונגד הביקורת שמושמעת נגדה. עו"ד כנרת בראשי, שבשבוע שעבר תקפה בפוסט בפייסבוק את פרקליט המדינה שי ניצן, התייחסה היום (שני) לדברים בתוכניתו של אראל סג"ל ב-103FM.



בשבוע שעבר הטלת פצצה בביקורת שלך על הפרקליטות ושי ניצן בפרט. כעת התבשרנו שלשכת עורכי הדין הולכים לקיים כנס תמיכה בפרקליטות.
"זה מדהים לראות יו"ר הלשכה יושב עם משרדים פרטיים כשהם יוצאים בהודעה מהדוברות של הלשכה שהולכים להקים כנס חירום לטובת הפרקליטות. זה בהחלט דבר מדהים. באותו הרגע ששמעתי את זה פניתי ליו"ר הלשכה אבי חימי שאני מבקשת להשתמש בלשכה לקרוא למנדלבליט להקים ועדת חקירה דחופה נגד הפרקליטות נוכח התלונות".




מה הייתה התשובה?
"שהוא ישמח לפגוש אותי. נראה מתי זה יקרה. הוועדה הזאת הייתה צריכה להתקיים נוכח מרבית התלונות שנמצאות אצל רוזן ולא מטופלות. מרבית התלונות שהגיעו למנדבליט ונסגרו ללא שום נימוק. גם שי ניצן וגם אביחי מנדבליט צריכים להבין..."

למה שהם יצליחו להבין? כמעט כל עורכי הדין של מדינת ישראל מפחדים כי הם עובדים יום-יום עם הפרקליטות. איפה הסנגוריה הציבורית?
"בגלל זה צריך ועדת חקירה. יש כאן טיוחים בלתי פוסקים. בפרשת רות דוד שרפו חומרי חקירה. זו השמדת ראיות".



אני זוכר שראיינתי את מי שגנז על הנושא הזה כשהייתי בגל"צ. אנחנו עומדים מול גוף שאין עליו שום ביקורת. הגוף המבקר שלו סורס לחלוטין.
"ברגע שהילה גרסטל אמרה את שאמרה על שי ניצן היא נכנסה לחקירה תחת אזהרה. אחרי שאפי נוה אמר את מה שהוא אמר הוא נתפס על פריצה בטלפון ולקיחת חומרים והתחילו להאשים אותו בתפירת מינוי שופטים בזמן שהוא לא חבר הוועדה. בואו נסתכל על בית המשפט העליון. תראו את הרכבי השופטים, מי מינה אותם וכמה מהם במגזר הפרטי?".

דוד ורטהיים: איילת שקד התגאתה שעשתה שיתוף פעולה עם אפי נוה והצליחה להביא שופטים שמרנים.
"אתה מתבלבל. הבעיה שלי היא לא שופטים שמרנים או לא, אלא ששופטי בית המשפט העליון לא צריכים להיות סניף של הפרקליטות".

לא יכול להיות שכל האווירה במדינת ישראל היא רק קטגוריאלית. הכוח של הפרקליטות הוא עצום.
"אתן לכם דוגמה מעולם התקשורת. ברגע שתראיינו מישהו שהוא מהאג'נדה שלכם אתם תהיו מספיק ישרים לומר זאת ולהקל עליו בריאיון. תארו לכם ששופטי בית המשפט העליון יושבים מול אדם שהיה יד ימינם עד לא מזמן. לא יכול להיות שבית המשפט העליון יאמר שהוא המוסר והערכים כשהרכב שופטי בית המשפט העליון מורכב מחבר מביא חבר. בשום מדינה בעולם לא נשמע כזה דבר".