הותר הערב (שני) לפרסום כי יעקב פרץ ראש עיריית קרית אתא בין החשודים בפרשת השחיתות שנחשפה הבוקר במספר רשויות. עוד בין העצורים: ראש מועצה ממונה בתל מונד שמואל סיסו. מעצרם של החשודים הוארך בבית המשפט.

החשודים נעצרו בתום חקירה סמויה שהתנהלה משך חודשים ארוכים ביחידה הארצית למאבק בפשיעה כלכלית (יאל"כ) בלהב 433 במשטרה בחשד לעבירות שחיתות ציבורית. 
 
היום עם המעבר לשלב הגלוי של החקירה ביצעו חוקרי ובלשי היאל"כ עיכובם של מספר מעורבים ומעצרם של נוספים חלקם בכירים ברשויות המקומיות וגם אחד מעוזריו של שר בממשלה , כחשודים בביצוע עבירות שוחד , קבלת דבר במרמה, הלבנת הון, עבירות על פי פקודת מס הכנסה וכן עבירות נוספות.
מדובר בחקירה מורכבת ורחבה המנוהלת על ידי המשטרה בשיתוף יחידת יהלום ברשות המיסים ובליווי פרקליטות מחוז מרכז (פלילי).
 

נבהיר כי במסגרת החקירה עלה החשד לפיו עובדי ציבור בכירים בהם שני ראשי רשויות, ביחד עם אחרים, כל אחד על פי חלקו, ביצעו לכאורה עבירות שחיתות תוך מעורבות בעלי השפעה בחברות ממשלתיות ועירוניות ובמוסדות שלטון. מממצאי החקירה עולה כי בעלי אינטרסים בהם קבלן גדול ומוכר פעלו כדי לקדם את ענייניהם העסקיים, תוך ביצוע עבירות שחיתות ציבורית  וכדי להשפיע על מקבלי ההחלטות בחברות ממשלתיות לקדם את ענייניהם. עוד העלתה החקירה חשד כי בעלי תפקידים בכירים ברשויות מקומיות ואף במשרדי ממשלה מעורבים לכאורה אף הם בקידום ענייניהם של בעלי האינטרסים בתמורה לשוחד או ממניעים פסולים אחרים.
 
כאמור החוקרים פשטו על משרדיהם ובתיהם של המעורבים וביצעה חיפושים נרחבים במטרה להתחקות אחר ממצאים וראיות הקושרים את החשודים לעבירות המיוחסות להם. בנוסף תפסו החוקרים בסיוע רשות המיסים נכסים ורכבים השייכים לחלק מהמעורבים במטרה להעמידם לפני חילוט באם יוחלט בסיומה של חקירה להגיש כתבי אישום כנגד מי מהמעורבים.