כתב אישום חמור הוגש הבוקר (שלישי) נגד שתי מטפלות במעון בשכונת נווה שאנן שבחיפה בגין התעללות בחסר ישע. השתיים, בנות 44 ו-28 נעצרו באפריל האחרון יחד עם גבר נוסף.  מעצרן התבצע לאחר שבמשטרה התקבלה תלונה מתושב העיר, שהודיע כי בעת שלקח את בתו בת החצי שנה מהמעון, הוא הבחין כי פניה חבולות. בתוך כך עלה חשד כי מדובר בתקיפה והתעללות בתוך הגן. 

כתב האישום מייחס למטפלת אחת עבירות של התעללות בקטין על ידי אחראי, ולמטפלת השנייה מיוחסות ביצוע של מספר עבירות תקיפה. "בתאריך 29.3.19, במשך למעלה משעתיים, בעת שהנאשמות היו לבדן עם הפעוטות - קטינים בני פחות משנה  בתינוקייה, התעללה  מטפלת אחת  גופנית ונפשית בפעוטות, על ידי מעשי אלימות מרובים כלפיהם. כאשר, ובמספר מקרים תקפה מטפלת אחרת את הפעוטות, שלא כדין", נכתב בכתב האישום. שמה של אחת המטפלות וכן שמו של הגן עדיין אסורים בפרסום, אך שמה של השנייה - ספיר כהן - הותר לפרסום. השתיים יועמדו לדין בהאשמות המדוברות.  

כזכור, בינואר האחרון הרשיע בית המשפט המחוזי בלוד את אינה סקיבנקו, על פי הודאתה בהריגתה של הפעוטה יסמין וינטה ז"ל בגן ילדים בפתח תקווה ביוני בשנה שעברה. היא הורשעה גם בתקיפת תשעה תינוקות חסרי ישע נוספים שהיו תחת השגחתה. סקיבנקו הודתה באישומים המתוקנים לגבי מעשיה כלפי ילדים נוספים תחת השגחתה: במקום התעללות היא הואשמה בתקיפה.

בכל הנוגע ליסמין ז"ל העבירה לא תוקנה, כך שסקיבנקו הודתה בעבירת הריגה כפי שיוחסה לה בכתב האישום המתוקן. הצדדים לא הסכימו על העונש ובית המשפט יקבע אותו במועד מאוחר יותר, לאחר שימסרו תזכירי ההורים, 'תזכירי הקורבן' ותזכיר שירות המבחן לגבי הנאשמת.