בית המשפט העליון בשבתו כבית משפט לערעורים בעניינים מנהלתיים פסק היום (שלישי) כי פעיל human rights watch עומר שקאר יגורש מישראל תוך 20 יום. ההחלטה נתקבלה פה אחד על ידי השופטים ניל הנדל שישב בראש ההרכב, נעם סולברג ויעל וילנר. בפסיקתו נכתב: "שאקר מהווה מעין תמונת מראה של תיאור זה. הוא מעורב באופן שיטתי, עקבי, ארוך שנים ורב פרופיל וחשיפה בקידום תנועת החרם והסטת ההשקעות מישראל. מצודתו פרושה מאולמות אוניברסיטת סטנפורד ועד משרדי FIFA בבחריין, ועל יחסו לדיאלוג עם ישראל מלמדת בעיקר עצומה שאליה הצטרף בשנת 2015, ובה ביקורת על יוזמת הידברות מוסלמית-ישראלית, והבעת מחויבות ל-BDS. שאקר סירב לספק הצהרה דומה לזו של Alqasem, ולאור עיסוקו הנוכחי, ודרך התנהלותו, ניתן לומר כי הוא עודנו פועל במרחב האפור של מחוזות החרם – באופן שאינו מאפשר לשלול את החשש מניצול לרעה של שהותו בישראל".

עוד נכתב: "באין לשאקר זכות חוקתית להיכנס לישראל, אין הצדקה לאפשר לו מעקף, כניסה ארצה לשם מניעת פגיעה נטענת בחופש הביטוי של אזרחי ישראל ותושביה, בהיותם ה"מוּטבים" (כלשון המערערים בפסקה 13 לעיקרי הטיעון) של כניסתו ארצה; ומחמת הפגיעה, לטענתו, בזכותם-שלהם למגע ישיר עמו, להחשף למוצא-פיו, כדי לשמוע את דבריו במישרין (שם). מסופקני אפוא אם יש לו, לשאקר, זכות עמידה, לעתור נגד פגיעה בחופש הביטוי של אזרחי ישראל ותושביה".

שר הפנים אריה דרעי כתב בחשבון הטוויטר שלו :"שמח שבית המשפט העליון קיבל הבוקר את עמדתי שלא להאריך את אשרת שהייתו של עומר שאקיר, מראשי תנועת ה-BDS, בשל תמיכתו בפעילות החרם נגד ישראל. יידע כל מי שפועל נגד המדינה שלא נאפשר לו לחיות או לעבוד כאן".

כזכור, לאור התיקון לחוק הכניסה לישראל המאפשר למנוע מתן אשרת שהייה בארץ לפעילי חרם, המליץ השר ארדן לשר הפנים דרעי שלא לאשר את המשך שהייתו של עומר שאקר, נציג ארגון HRW בארץ עקב פעילותו לקידום חרם על ישראל. השר ארדן העביר את חוות דעתו המקיפה אודות שאקר ופעילותו במסגרת ה-BDS שלו עוד לפני שהצטרף ל-HRW ועד היום. לאור המלצת השר ארדן, הודיע שר הפנים דרעי לשאקיר במאי 2018 על ביטול האשרה שלו, ובתגובה עתר שאקר לבית המשפט.

על פי הודעתו של ארדן, שאקר הקים ארגון הקורא לחרם ומשיכת השקעות מישראל בזמן שהיה סטודנט באוניברסיטת סטנפורד. עוד נמסר, כי לאורך השנים הוא קרא באופן עקבי לתמיכה ב-BDS בכנסים ודיונים וחתם על עצומה למנוע הגעת משלחת מוסלמית לישראל. 
לדברי ארדן, גם לאחר שהצטרף לארגון ונכנס לישראל, המשיך שאקר לעודד פעילות במישור החרם באמצעות התבטאויות בערוץ הטוויטר האישי שלו. הוא היה מעורב באופן אישי בפעילות להחרמת מועדונים מישראל על ידי פיפ"א, וכן פעל להביא להשעייתה של ישראל מפיפ"א, ואף נסע בעצמו לבחריין במטרה להביא להשעיית מספר מועדונים ביהודה ושומרון.