סערת חפץ: היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט התייחס היום (שלישי) לפרסום על הסתירות בעדותו של עד המדינה בתיק 4000 ומטעמו נמסר כי "אם נמצא פעולות לא תקינות בחקירת חפץ-נטפל בהן". אמש פורסמו בחדשות 12 תמלילים מחקירתו של ניר חפץ, מקורבם לשעבר של בני הזוג נתניהו ועד המדינה בתיק 4000, שמראים כי הוא סתר את גרסאותיו בנוגע לפרשה לאחר שחתם על הסכם עד המדינה. 

בהודעה נכתב: "לפני כחודש התקיים הליך שימוע לראש הממשלה. במסגרת זו, נטענו על ידי באי כוחו של ראש הממשלה אותן טענות שמובאות כעת בפרסומים שונים  בנוגע לניר חפץ. בימים אלה מנהל היועץ המשפטי לממשלה עם צוותו הליך סדור לבחינת הטענות בשימוע לצורך קבלת החלטה סופית. בתוך כך, כמובן, נבחנות בכובד ראש גם טענות באי כוחו של ראש הממשלה בעניין דרך גביית עדותו של ניר חפץ.
 כמובן שאין זה ראוי וגם איננו מתכוונים לנהל הליך שימוע מקביל בתקשורת. הליך השימוע ובחינת הטענות בעקבותיו הוא הליך מקצועי ונקי מכל השפעה זרה, וימשיך להיות כזה".
 
"נזכיר כי היועץ המשפטי לממשלה כתב בשעתו במענה ליו״ר לשכת עורכי הדין, כי נחה דעתו שחוקרי המשטרה הבהירו לעדי המדינה כי הם נדרשים לומר אך ורק את האמת, וכי הדברים שמסרו עדי המדינה נמסרו באופן חופשי ומרצון. כן צוין, כי תנאי לעריכת הסכם עד מדינה הוא אמירת אמת בלבד. יש להבחין בין בחינת הטענות הקשורות לעדי מדינה, בכל הנוגע לאמירת אמת על ידם, לבין הטענות לפעולות לא תקינות במהלך החקירה. לכן, לצד הדברים האמורים, הובהר במכתב כי ככל שיימצא במסגרת הטיפול בתיקים כי בוצעה פעולה שלא כשורה, הדבר ייבחן ויטופל כנדרש", נכתב. 
 
עוד נמסר: "לא בשולי הדברים, נשוב ונזהיר מפני הסתמכות על מידע חלקי, חסר, ולעיתים אף מגמתי או שלא בהקשרו. החלטות לגבי חומר הראיות ולגבי המשמעות המשפטית של רכיב כזה או אחר מהחקירה נעשות לאחר בחינה מדוקדקת של מלוא החומר, וכך יהיה גם במקרה דנן".

ניר חפץ בבית המשפט, ארכיון. צילום: פלאש 90
מראש לשכת עורכי הדין עו"ד אבי חימי נמסר: "לא ייתכן שרשות אכיפה תטיל צו איסור פרסום על חשדות מבלי שתיתן הסבר לציבור במה מדובר ומדוע זה מוסתר. התנהלות זו עלולה לפגוע אנושות באמון הציבור במערכת הצדק. אני קורא לגורמים האמונים מכוח החוק על ביקורת הפרקליטות והמשטרה - נציב תלונות הציבור על הפרקליטות וראשת מח"ש - להיכנס לעובי הקורה ולחקור התנהלות זו לאלתר".
עוד נמסר: "מערכות אכיפת החוק והמשפט יקרות מאוד לליבי וחשוב שיבצעו את עבודתן במקצועיות וללא מורא, אך אם נפלו ליקויים בפעילותן או התגלו חשדות המבססים פגיעה בלתי הפיכה בזכויות אדם בכלל ובזכות היסוד להליך הוגן בפרט, מחובתנו לדרוש בדיקה מקיפה, יסודית ורצינית על מנת שזכויות אלו יישמרו מכל משמר".

על פי הפרסום אמש, חפץ אמר את הדברים הבאים לפני ואחרי החתימה על הסכם עד המדינה: "אני כבר מתבלבל לי מה אני זוכר מהחקירה ומה אני באמת זוכר, זה מתערבב", אמר בחקירתו יום אחרי שחתם. ובהזדמנות אחרת: "זיכרון זה לא הצד החזק שלי. אני חלש בטווח ארוך, אני אזכור עכשיו הרבה אבל עוד חצי שנה אשכח". בדיווח סופר כי חפץ היה עצור במשך 15 ימים רצופים, מהתקופות הארוכות בתולדות המדינה לעבירות צווארון לבן. הלחץ נועד לגרום לו להיזכר, ולחתום. לאורך כל החקירה הוא התלונן על עקיצות הפשפשים, אבל הטיפול לא בא.

עוד פורסם כי "באיכון הטלפונים מתגלה שלא היה שום מפגש משולש בין השלושה בתקופת הבחירות. התאריך היחיד שבו אוכנו יחדיו הוא ארבעה חודשים לפני הבחירות, ב-28 בנובמבר 2014. חמישה חודשים אחרי חקירתו, כשמתברר שהגרסה שמסר איננה נכונה, חפץ מוזמן שוב בניסיון לתקן את גרסתו. הוא מגיע מלא רצון טוב, אבל רק מסבך את העניינים".