כתב אישום מחריד הוגש היום (שלישי) לבית משפט המחוזי בחיפה, נגד שתי מטפלות בגן בנווה שאנן, ובו מתוארים מקרי תקיפות והתעללויות של תינוקות בני פחות משנה בתינוקייה שבגן. "לצערי, הבת שלי 'כיכבה' בסרטונים", אמרה בכאב לירון בן חמו, שבתה בת השנה וחודשיים היא בין התינוקות שעברו לכאורה התעללות בגן. בן חמו מתקשה עד היום לשוב לשגרה, אחרי שנחשפה לתיעוד המעשים הקשים שבוצעו בבתה, ומשרטטת את השינויים בהתנהגותה של בתה שהיא מזהה בדיעבד כנורות אזהרה.
הבת הייתה בת חצי שנה, כשהלכה לגן במשך חודש ימים. "באחד מימי השישי באתי לאסוף אותה מהגן, כמו בכל יום", היא משחזרת. "ראיתי אותה בסל קל כשהיה סימן כחול על השפה התחתונה וכל השפה נפוחה. זה משהו שאי אפשר לפספס, רואים את זה מיד". בן חמו שאלה את המטפלות לפשר הסימן, אך לדבריה הן אמרו שלא שמו לב לכך. "זה העלה את החשש שלי. הדליק לי נורה אדומה שמשהו לא תקין. זה היה לי די תמוה. פניתי למנהלת הגן ודרשתי לפתוח מצלמות. היא אמרה שלא הייתה בגן אלא במבנה של הבוגרים. בעלי הגן אמרו לי שלא ראו שום דבר. לא קיבלתי את זה. אבל משהו אמור לגרום לדבר הזה. דרשתי לקבל תשובות. הם שינו גרסאות, הרגשתי שמשהו נורא קרה".

הפציעות שנגרמו לבתה של בן חמו. צילום פרטי
לדבריה, פעם אחת אמרו לי שראו במצלמה ששיחקה מצעצוע וככל הנראה זה מזה. בסרטון רואים שהיא לא מקרבת את הצעצוע לפה. אחר כך אמרו 'ראינו את אחד הילדים נוגח בה. התעקשתי שאני רוצה לראות את התיעוד במו עיני והם אמרו שיבדקו שוב". בן חמו המשיכה להיתקל בהתחמקויות מצד הצוות, עד שאיימה כי תפנה למשטרה. "אחרי האיום הם סוף סוף הראו לי את המצלמות. ראינו שאחת המטפלות (שמואשמת היום, מ"ש) דוחפת לה בכוח ובאגרסיביות את המוצץ לפה והשנייה נותנת לה מכה חזקה בפה כשהמוצץ בתוך הפה. ראינו את השנייה מטלטלת אותה, שמה לה חיתול על הפנים. לבת שלי יש קשיי נשימה וזה יכול היה לגרום לה למוות". 

ההורים ההמומים פנו למשטרה, שפתחה בחקירה: "הראו לנו סרטונים של שעות של התעללויות, לא רק בבת שלי, אלא בעוד תינוקות. הטחת ראשים במשטח החתלה, זרקו ילדים לרצפה, ילדים בין שישה חודשים ל-10 חודשים שהראש שלהם לא יציב מספיק. הן סטרו ובעטו בהם וגם משכו את התינוקות מהשיער. מזעזע לראות את זה". בן חמו שיחזרה את התקופה הקשה עברה על בתה, וסיפרה כי היא "הייתה קמה בבכי היסטרי, וזה אחרי שהיא כבר ישנה לילה שלם. קמה בצרחות בלילה, רוצה כל הזמן על הידיים, מבקשת חום ואהבה. היא הייתה חוזרת מהגן כמו אחרי טירונות, עייפה מאד, אחרי שלא ישנה. לא רוצה לשחק. רק לישון וחום ואהבה של האמא. הייתה לה רגרסיה". 
כשהאם הייתה באה לאסוף את בתה מהגן, היא מעידה כי הילדה "הייתה שמחה כל כך לראות אותי ברמה שקשה לתאר במילים, אם לא הייתי מרימה באותו רגע הייתה צורחת. זאת התנהגות שלא הכרתי בבית. זאת לא הייתה הבת שלי, היא היתה נרגעת רק בבית. בדיעבד היו סימנים להתעללות, אבל אף אחד לא רוצה לחשוב על זה". בן חמו הוסיפה: "חשבנו שאולי אלה קשיי הסתגלות, אולי שיניים. הכרתי את בעלי הגן באופן אישי, הם חברים של המשפחה. חשבתי שאם היא בידיים שלהם אני יכולה להיות רגועה ומסתבר שתמיד צריך לחשוד ולהיות עם אצבע על הדופק".  
עורכת דין תם אגמי שקורי, שמייצגת את המשפחה, מסרה כי "מרשיי שמחים על החלטת הפרקליטות בדבר הגשת כתבי אישום. תקוותם היא כי נוכח המעשים החמורים, הן ייענשו בחומרה. נמשיך לעמוד בקשר מול הפרקליטות ולמצות את זכויותיהם של ההורים".