פרשת נעמה יששכר: ההאקר הרוסי, אלכסיי בורקוב, הוסגר הערב (שני) לארצות הברית, זאת בעקבות חתימת שר המשפטים אמיר אוחנה על צו הסגרתו לפני כשבועיים. כזכור, בית המשפט העליון הודיע אתמול כי דחה את בקשתו של בורקוב למנוע את הסגרתו. בורקוב, המיוצג על ידי הסנגוריה הציבורית, טען בעתירתו כי זיקתו ומרכז חייו נמצאים ברוסיה. לכן גם אם תאושר בקשת ההסגרה, יהיה הדבר מותנה בכך שיבצע את עונשו ברוסיה. גם טענה זו נדחתה. השופטים קבעו, בין היתר, כי אין עילה שיכולה לחייב את המדינה לעשות זאת. 
בדיון בעניינו של בורקוב ביום חמישי האחרון, התייחסה נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, לטענות סניגוריו והודיעה כי ההחלטה להסגירו לארה"ב התקבלה על פי "הליך תקין והיא נמצאת בגדר מתחם השיקולים הסביר של הדרג המדיני ושל שר המשפטים".

משפחתה של הישראלית נעמה יששכר, המרצה עונש של 7.5 שנות מאסר במוסקבה לאחר שהתגלו בחפציה 9.5 גרם חשיש, משכה את בקשתה למנוע את הסגרתו של בורקוב לארה"ב. משפחתה של הצעירה, שעל פי הדיווחים מוחזקת כ"קלף מיקוח" כדי למנוע את הסגרתו של ההאקר הרוסי לארה"ב, הסבירה כי ההחלטה למשוך את העתירה התקבלה לאחר שהוסבר לה מגורמים בממשלה כי הצעד "יועיל למקרה של נעמה".
 
 מחר יארח ראש לשכת עורכי הדין, עו"ד אבי חימי, במסיבת עיתונאים את עורכי הדין ואדים קליובגנט ולרי זינצ'נקו, המייצגים ברוסיה את נעמה יששכר. במהלך מסיבת העיתונאים המיוחדת יציגו השניים את השתלשלות הפרשה וידברו על נימוקי הערעור שהוגש נגד העונש שהוטל עליה לפני מספר שבועות. בפגישה יטלו חלק גם עורכי הדין אלכס זרנפולסקי ואלכסיי קובלנקו, שתיווכו ביוזמת ראש הלשכה בין לשכת עורכי הדין ברוסיה למשפחתה של נעמה יששכר ומייצגיה ממשרד paper&pen. השניים יציגו את פעולותיהן המשותפות של הלשכות בישראל וברוסיה מול אירגוני זכויות האדם במטרה להביא לשחרורה של יששכר.