אחד משלושה חשודים בפריצה לבית בחיבת ציון שבמועצה אזורית עמק חפר נפצע הלילה (רביעי) באורח קשה מאוד לאחר שנורה על ידי בעל הבית, צעיר בן 29. בשעות הלילה המאוחרות הבחין הצעיר במספר דמויות שחדרו אל ביתו ברחוב נוף שדות, כשאחד מהם מחזיק בידו חפץ באופן שהיווה איום ממשי על חייו.



לדבריו, כיוון שחש סכנה, שלף את אקדחו אותו הוא נושא ברישיון ופתח בירי לעבר החשודים. אחד מהם, כך עולה, נפצע באורח קשה מאוד ופונה לבית החולים הלל יפה בחדרה בידי צוות מד"א שהגיע לזירה. שני החשודים הנוספים נמלטו מהמקום כשהם מותירים אחריהם את הפצוע, חברם לפריצה.



כוחות משטרה במרחב שרון הגיעו לזירה ופתחו בחקירת נסיבות האירוע. כמו כן, נערכו סריקות בניסיון להתחקות אחר זהותם של החשודים הנוספים וזאת במקביל לאיסוף ממצאים מהזירה, לרבות ממצאים פורנזיים.



נזכיר כי אחרי האירוע שהתרחש לפני למעלה מעשור, במסגרתו ביצע החוואי שי דרומי ירי לעבר פורצים שחדרו לחצר ביתו, בית המשפט זיכה אותו מעבירת רצח וקבע כי לאור הנסיבות, בין היתר שמדובר היה בשעת לילה מאוחרת, ולנוכח הסכנה שחש מאחר והחשודים אחזו בחפץ חד, ולאחר שהתריע בפניהם, הוא נאלץ לבצע ירי שלרוע מזלו של אחד מהם, היה ירי קטלני שהוביל למותו.



בשנים האחרונות התרחשו מספר אירועים דומים, חלקם המכריע באזור גזרת מרחב שרון: בכפר סבא, בתל יצחק ובמושבים סמוכים, כאשר בכל המקרים ה"מפגש" בין חשודים לבעלי דירות היה במקרי התפרצות לבתים פרטיים בשטחים כפריים.



כאמור, החקירה נמצאת בראשיתה, בשלב זה אין חשודים נוספים. לא מן הנמנע שהמשטרה תצליח להתחקות אחר זהותם של החשודים הנוספים לאחר שתיוודע זהותו של החשוד המאושפז.