העבריין בן כהן נמצא הבוקר (רביעי) מת בדירתו בתל אביב. מבדיקה ראשונה של המשטרה עלה כי בני משפחתו של כהן ניסו להשיג אותו טלפונית ומשלא נענה להם עלה חשש לגורלו. כוחות משטרה, צוותי כיבוי וצוותי מד"א הגיעו לדירה. צוותי חילוץ של כב"א יחד עם המשטרה פרצו פנימה ומצאו את כהן כשהוא ללא סימני חיים ולצוות מד"א לא נותר אלא לקבוע את מותו. המשטרה פתחה בחקירה לבירור נסיבות האירוע.. על פי ההערכה, בשלב זה לא מסתמן חשד לפלילים. עם סיום הטיפול בזירה על ידי חוקרי המעבדה לזיהוי פלילי תישלח הגופה למכון לרפואה משפטית באבו כביר על מנת לקבוע את נסיבות מותו.

כהן היה במשך תקופה ארוכה אחת דמויות הפשע המרכזיות באזור גוש דן. הוא היה בעבר מבעליה של קבוצת הכדורגל הפועל רמת גן והיה בסכסוכים עם מספר גורמי פשיעה. בינואר 2016 נפגע כהן באורח קשה כתוצאה ממטען חבלה שהוטמן ברכבו ואיבד את שתי רגליו. 

בראיון שנתן ב-2017 לגלעד שלמור וברהנו טגניה בתוכניתם ב-103FM, סיפר על ניסיון החיסול: "יצאתי מהבית כמו בכל יום, המאבטח בדק את האוטו כמו בכל יום ויצאנו לכיוון גבעתיים, כשלפתע שמענו רעש רציני", שחזר אז כהן את פיצוץ רכבו, והוסיף: "ישר הבנתי מה קרה. אחרי שהתאוששתי שאלתי את אלכס המאבטח אם הוא מרגיש טוב, והוא אמר לי שהוא נפצע. שאלתי אדם נוסף שהיה ברכב אם הוא מרגיש טוב וביקשתי ממנו לפתוח את הדלת, יצאתי החוצה, שמתי חוסם עורקים ונסעתי לבית החולים כשאני בהכרה מלאה".

 

"באותו רגע הייתי מאד ממוקד. אלוהים רצה שאחיה וזה מה שקרה, אך הכל החל להראות אחרת בשניות", סיפר כהן. "יש לי ילדה שחשובה לי מאד, והיא זקוקה לאבא חזק. אני לא מכיר בחיים שלי מקום להישבר, אני תמיד מסתכל קדימה ולא אחורה. יש לי את הכוחות. אינני יודע מי פוצץ לי את הרכב, וזה בכלל לא משנה. אני משאיר את הדברים הללו לקדוש ברוך הוא שיעשה את החשבון. קיבלתי מכה ומי צריך לשלם על כך ישלם".

גם בעת מתן הראיון, יותר משנה וחצי לאחר פיצוץ הרכב בו נסע, חשש כהן שינסו לחסלו אותו: "אם מישהו ניסה קיימת הסכנה שזה יקרה שוב. אנחנו לא ניתן לזה צ'אנס בפעם השנייה, צריך מזל וקצת שמירה של הקדוש ברוך הוא". הוא לא טעה. ב-2017 ירה אלמוני קליע לעבר חלון בדירה בבניין הוא מתגורר. ב-2018 נורו יריות מאופנוע חולף לעבר הרכב בו נסע באזור כיכר המדינה.

לאחר שחרורו מבית החולים, נעצר כהן בטענה כי תקף מינית מטופלת במסיבת השחרור שלו מבית החולים תל-השומר. בראיון הוא אמר כי "לא היה שום אונס. הייתה נשיקה ללא רשות ואני לוקח עליה אחריות. טעיתי וביקשתי באותו הרגע סליחה. המשטרה עשתה מזה 'פיל'. זה נגמר בחדרי חדרים מראש, אך חיפשו לעשות כותרות. יצרו פערים מאד גדולים בין התדמית שלי למי שאני באמת".