תושבי לוד יוכלו לישון: בהחלטה תקדימית, נתן היום (חמישי) בית המשפט המחוזי בעיר צו ביניים לפיו ייאסר על מטוסים להמריא מנמל התעופה בן גוריון ומעל לוד בין השעות 23:30 בלילה ועד 5:30 בבוקר, כל עוד לא ייקבע גובה מזערי לטיסות מעל העיר או מגבלות רעש. השופט אחיקם סטולר לא הגביל את ההחלטה בזמן, כך שהיא תקפה מעתה ואילך. השופוט גם ממליץ לרשות התעופה האזרחית להיערך לעתיד ולדאוג שנתיב ההמראה יהיה כפי שהובטח לתושבים. 

"עולה לכאורה כי אנשי רשות שדות התעופה הביאו את פרנסי לוד לכלל טעות. התנהגות מעין זו של רשות ממלכתית איננה התנהגות שבתום לב", כתב השופט סטולר. 

ההחלטה התקבלה בעקבות שינוי אחד מנתיבי ההמראות בנמל בשל שיפוץ אחד המסלולים. בעיריית לוד טענו כי הנתיב החדש שונה מזה שהובטח להם וגורם לרעש גדול בלילות, והם הגישו עתירה לבית המשפט המחוזי בנושא, בעזרת עורכי הדין עפר שפיר ואמיר בירנבאום.

משמעות שנייה של ההחלטה התקדימית היא שגם יישובים אחרים יוכלו לעתרו בבקשה למנוע המראות מעליהם בשעות הלילה. זו פעם ראשונה שהוכרז עוצר המראות מעל עיר בישראל. כלומר, אין אף מקום בישראל שיש לו את הפריבילגיה שהושגה בלוד. כיום, עוצר ההמראות הכללי מתייחס לשעות 5:30-2:00 בעוד שלוד קיבלה עוצר המראות של 6 שעות, כאמור בין השעות 23:30 ל-05:30.

ראש עירית לוד, יאיר רביבו, אמר בתגובה כי זהו "הישג אדיר ללוד. ניצחנו בעתירה בעניין רעש המטוסים וקיבלנו צו ביניים, שזה דבר תקדימי מאוד. במשך השנים היו עשרות עתירות בנושא זה שנזרקו על הסף מבלי שכמעט התקיים דיון. במקרה הנוכחי, בשל הטיעונים המוצדקים שלנו התקיימו שני דיונים דחופים, שכל אחד ארך למעלה משלוש שעות, כבוד השופט ירד לעומקם של דברים, הבין את המטרד הקשה לתושבי לוד, הבין שהעתירה עניינית, לא קנטרנית, לא ביקשנו לעצור את המראות המטוסים, לא ביקשנו לעצור את שיפוץ מסלול ההמראות הראשי, ביקשנו שייצמדו להתחייבות שלהם להעביר את המטוסים שימריאו מזרחה מעל ליערות בן שמן כדי שיגיעו מעל לוד בגובה כזה שיגרום פחות רעש ומטרד. אני חייב לציין שהשופט צידד בעמדתנו במאת האחוזים בכל מהלך הדיון, ואין ספק שזו פעם ראשונה שיש פה החלטה מעשית לשינוי נתיבים".

מרשות שדות התעופה נמסר כי "מה שהיה יימשך וגם ככה בדרך כלל לא היו רעשים מהמראות בלילה". עוד נאמר כי השינויים היו לרגל עבודות אחזקה באחד המסלולים וצפויים להסתיים בתוך חמישה שבועות ונתיב ההמראות ישוב לסדרו.