בית המשפט העליון דן בשבוע שעבר בדרישה להאיץ את בדיקת פרשת "המימד החמישי". הדרישה הועלתה על ידי ארגון לביא, הטוען כי הגורמים הבודקים את הפרשה, ובהם היועץ המשפטי לממשלה ופרקליטות המדינה, נוקטים בדרך של סחבת. בדיון טענו אנשי הפרקליטות כי הנושא עומד לבחינה של המשנה לפרקליט המדינה.

במרכז הפרשה עומדת התקשרות בלא מכרז בין המשטרה לחברת "המימד החמישי", שבראשה עמד מי שמכהן כיום יו"ר כחול לבן, בני גנץ, לפני שנכנס לפוליטיקה. הפרשה ספגה לפני מספר חודשים ביקורת ממבקר המדינה.

הדרישה לחשוף את מסמכי ההתקשרות נדחתה בבית המשפט, אולם ידוע כי לפי העסקה, המשטרה היתה אמורה להעביר אל "המימד החמישי" כ-50 מיליון שקל תמורת מוצר טכנולוגי לשימוש מודיעיני ייחודי, אולם רק מיליונים אחדים הועברו לפני שהחברה נסגרה ועובדיה פוטרו.

בדיון נחשף אתמול כי ב-22 באוקטובר קיבלו במשרד המשפטים את החומר ממשרד המבקר ובארגון לביא דורשים להאיץ את בדיקת החומרים ואת הטיפול בהם. ארגון לביא טוען: "קשה להימנע מהרושם שזהות המעורבים קובעת את יחס רשויות האכיפה בכל פרשה ופרשה". עו"ד יצחק בם, המייצג את הארגון: "חבל שצריך לעמוד על היועץ המשפטי לממשלה ועל פרקליט המדינה עם שוט של בג"ץ כדי שהם יטרחו לעיין בדוח מבקר המדינה המעלה חשדות לפלילים".