בעוד ימים ספורים צפוי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, להכריע בתיקי ראש הממשלה בנימין נתניהו, בהם תיק 4000, שבו חשוד ראש הממשלה בקבלת שוחד משאול אלוביץ', בכך שפעל לקידום צעדים רגולטוריים לטובת קבוצת בזק בתמורה לסיקור אוהד באתר וואלה. הערב (שני) פרסם אתר "גלובס" את תמלילי עדותו של עורך וואלה בתקופה המדוברת, ינון מגל, ובה טען כי לא היה לו קשר לראש הממשלה, הפניות לגבי כתבות הנוגעות למשפחת נתניהו הגיעה אליו ממנכ"ל האתר, אילן ישועה, שטען כי שרה נתניהו היא שפנתה אליו. 

למורת רוחם של החוקרים, מגל עמד לאורך עדותו על כך שהלחצים עליו לא היו ייחודיים לנתניהו ומשפחתו ואמר כי הלחץ לא היה שונה במהותו מזה שהפעילו אחרים, בהם פוליטיקאים ואף עיתונאים. 

כאמור, מגל הבהיר במהלך עדותו כי הבקשות הגיעו אליו מהמנכ"ל אילן ישועה.
חוקר: "ממי קיבלת את הבקשות?"
מגל: "רק מאילן. יכול להיות שבהתחלה היו ניסיונות כאלה של כל מיני אנשים לדבר איתי, אני תמיד הייתי מעיף את כולם, ואז אנשים היו מדברים עם אילן. ומאילן זה היה מגיע אליי".
חוקר: "מי האנשים?"
מגל: "ברק, פואד, כולם".
חוקר: "בסדר, יאללה הבנתי".

מגל אמר עוד כי ההתנהלות של עד המדינה ניר חפץ בשליחותה של שרה נתניהו היא נורמלית: "הכי לגיטימי שאנשים כל הזמן מתקשרים ומבקשים לשנות כל מיני כאלה. רק שאני מקבל החלטות לפי השיקול דעת שלי... אני רוצה שיהיה ברור, הרבה אנשים שהם לא חברים שלי מרגישים בנוח ומתקשרים אלי לבקש ממני כתבות אוהדות ולהוציא כתבות וכל מיני דברים. זה הכי לגיטימי בעולם. כולל עיתונאים... אתה חושב שעיתונאים לא מתקשרים ללחוץ?".

גם לגבי ראש הממשלה, מגל הבהיר כי הלחצים הגיעו דרך ישועה: "היו גם בעניין של רה"מ. אני הבנתי מאילן שיש עליו לחצים... הוא היה הרבה מדבר על הגברת (שרה נתניהו, א"ג), על הגברת. שכל הסיפור בכלל הוא מגיע מהאזור של הגברת. ככה הוא היה מדבר".
חוקר: "הוא אומר לך מי מפעיל עליו את הלחץ? מאיפה הוא מגיע?"
מגל: "הוא לא אמר לי, תמיד, הוא לא אמר לי."
חוקר: "אמרת, 'אני משער ניר חפץ', אמרת ‘הגברת'".
מגל: "כי הוא היה אומר, 'היא משוגעת, היא זה, היא לא נורמלית', הוא היה מדבר עליה. הוא היה מדבר עליה הרבה, הוא היה רומז עליה".

עוד אמר עורך וואלה לשעבר, כי להבנתו, הלחצים הגיעו מכיוונה של רעיית ראש הממשלה: תמיד הדיבור היה עליה, כאילו שזה לא היה הוא, זה מה שאני קיבלתי מזה, אף פעם הוא לא אמר לי מי מדבר איתו, אפילו ששאלתי".
חוקר: "ולמה אמרת איריס אלוביץ' למשל?"
מגל: "לא אמרתי איריס אלוביץ', אפילו לא ידעתי איך קוראים לה... הוא לא אמר לי איריס אלוביץ', אני הבנתי שיש שמה כאילו איזה קטע של מעקפים... כאילו שזה האשה, שכאילו הוא מדבר על הגברת...שרה". לעומת זאת, טען מגל, הוא מעולם לא קיבל פניות ישירות מראש הממשלה לגבי הסיקור בוואלה.

על שרה נתניהו, אמר מגל כי היא רצתה שייכנסו כל מיני אייטמים לא מעניינים עליה, וגם שיירדו כתבות לא מחמיאות, כמו הכתבה הביקורתית על השמלה שלה.
חוקר: "שיתפת עם זה פעולה?"
מגל: "מה זה שיתפתי פעולה? יש לי בוס. מה אני משחק משחקים? אני לא יכול".
חוקר: "לא, אתה אמרת לי 'תראה, אני מנסה להילחם' אני מנסה להבין מה אומרת המלחמה".
מגל הוסיף: "אני נלחמתי מאוד, נלחמתי מאוד, אני כי אני באופן עקרוני לא חשבתי שמשרד המנכ"ל צריך להתערב בעבודת העריכה. אני חושב שעשיתי את העבודה שלי מספיק טוב ובהגינות. אבל בשורה התחתונה לא אני קובע את המילה האחרונה".

מגל, איש תקשורת מנוסה, העריך שתמלילי עדותו יגיעו לתקשורת. כך למשל, על פי התמלילים, הוא ביקש למחוק את מילה אידיוטים, אך נכשל. "אל תגיד אידיוטיים, סליחה, למחוק את המילה אידיוטיים, אחרי זה הכל יוצא, ואז, כאילו, היא תיעלב", אמר. 

מגל גם טען כי נאבק בישועה בעקבות הפניות שלו: "אני נלחמתי מאוד, נלחמתי מאוד, אני כי אני באופן עקרוני לא חשבתי שמשרד המנכ"ל צריך להתערב בעבודת העריכה. אני חושב שעשיתי את העבודה שלי מספיק טוב ובהגינות. אבל בשורה התחתונה לא אני קובע את המילה האחרונה. לא רק בקשר לביבי, שרה, או וואטאבר, באופן כללי אני אומר. זו פרקטיקה שאני תמיד התנגדתי לה".

עדותו של מגל הופסקה למשך שעה ו-40 דקות, שאין תיעוד לגבי מה אירע במהלכן, אולם ככל הנראה הוא נשאל שאלות בעל פה. כשחזרו, נשאל מגל מה טיב היחסים שלו עם ראש הממשלה:
מגל: אין לי שום קשר איתו.
חוקר: לא ישיר, לא עקיף , לא כלום?
מגל: כלום.
חוקר: בעל פה אמרת לי שאתה מאוהדיו.
מגל: כן, אני אוהב אותו
חוקר: זהו?
מגל: כן.

בגלובס הוסיפו כי נודע להם כי במהלך ההפסקה הופגש מגל עם ישועה בפגישת מסדרון, בדומה לתרגיל החקירה שעשו לניר חפץ. 
לטענת גלובס, גם תרגיל חקירה זה לא תועד וכלל לא הובא לידיעת סנגוריו של נתניהו.