המחלקה לחקירות שוטרים צפויה להודיע מחר כי השוטר שירה בסלומון טקה לא יואשם בהריגה. אנשי מח"ש ייפגשו מחר עם משפחתו של הצעיר בן העדה האתיופית, ויעבירו להם את ההחלטה, כמו גם לעורך הדין יאיר נדשי, פרקליטו של קצין המשטרה. עם זאת, לא מן הנמנע שקצין המשטרה יעמוד לדין בסעיף אחר, ייתכן שבגין ירי בניגוד לנהלים. אליה עשויה להצטרף החלטה להעמיד את השוטר לדין בגין גרימת מוות ברשלנות. בכל מקרה, השוטר זכאי לשימוע לפני העמדה לדין.



התקרית אירעה לפני ארבעה וחצי חודשים, כשטקה בן ה-18, שהה עם חבריו בעת התקרית. קצין המשטרה, שהגיע למקום בבגדים אזרחיים, טען כי במקום התפתח עימות וכי הוא ניסה להפריד בין הצדדים ובעת שהזדהה כשוטר החלו המעורבים ליידות לעברו אבנים. עדי ראייה, לעומת זאת, טוענים כי הירי בוצע על ידי השוטר במהלך מרדף שניהל אחרי שני צעירים, שברחו לאחר שנשאלו על ידיו אם היו מעורבים בשוד. 



במהלך חקירת מח"ש, נערה בדיקה בליסטית, שאימתה, כפי שפורסם לראשונה במעריב, את גרסת קצין המשטרה לפיה הוא ירה לעבר הרצפה והקליע ניתז ממנה לגופו של טקה והרגו. התוצאה איששה את טענת השוטר. חלק גדול מחוקרי המח"ש סברו שהשוטר ניסה לעזוב את המקום ואז נזרקו לעברו אבנים ולכן הוא טען כי חש בסכנת חיים.  



מאז החלה החקירה, ביקשו בני משפחת טקה את חומרי החקירה, ולאחר שמחלקה לחקירות שוטרים סירבה, היא אף עתרה לבג"ץ. גם שם נתקלה המשפחה בסירוב. המשפחה אף טענה כי חקירת הירי זוהמה ואביו של סלמון, אפוורקה, מתח ביקורת על מערכת אכיפת החוק בעקבות ההדלפות מהחקירה והראיון של מנהל המכון לרפואה משפטית, ד"חן קוגל: "אין לכם חמלה, אין לכם רחמים לאנשים, איך אתם יכולים להתאכזר לאנשים כמוני? איך אפשר לחלל את שמו של אדם שקבור באדמה ולא מסוגל לטהר את שמו. מעשה שלא מתקבל על הדעת. הרגו לי את הבן בפעם השנייה".



אפוורקה הוסיף כי "במקום לפגוע בשמו הטוב של הבן שלנו - תחפשו צדק. מבקש שהדין ימוצה עם השוטר שהרג את בננו. איך מדינה שחוקקה חוקים על בעלי חיים יכולה לקפח חיים של נער? תהיו רגע במקומי - מה הייתם אומרים אם בנכם היה יוצא מהבית ולא שב הביתה? סלומון נורה ונהרג רק בגלל צבע עורו ומוצאו. הוא מטבעו היה ילד רחמן שרואה מבוגרים שנשאו קניות היה מגיש עזרה. איך אפשר להכפיש את שמו בלי לדעת מיהו באמת? אני בטוח שיש בקרבנו פה הורים לילדים. מה הייתם חושבים אם הבן שלכם היה יוצא מהבית ונהרג על ידי שוטר?!".



"אני נותן את הסמכות לשפוט רק לאלוהים. כל מה שאני מבקש כרגע זה רק שהחקירה תתנהל ללא שום הטיה. אנחנו מביעים אמון במערכת החוק. אני מבקש מהעיתונאים - תעבירו את המסר שלי. אני אומר לכם כאבא שמכיר את סלומון מגיל אפס".



עו"ד ז'ק חן, המייצג את המשפחה אמר אף טען כי היה "מסע מתוזמר היטב שנועד להכין את הציבור להפחתת עונשו של השוטר היורה. ההתנהלות הקשה הזו של הדלפות מכפישות היא הוספת חטא על פשע. בדרך נרמס כבודה של המשפחה האבלה. את סלומון הרגו ואת נפש המשפחה הרגו פעם נוספת".

"החלטת מח"ש מכשירה את הקרקע לרצח הבא"

כזכור, בעקבות האירוע, נערכו הפגנות מחאה של בני העדה האתיופית בכל רחבי הארץ, בהם היו גם אירועי אלימות וכמה מפגינים אף נעצרו והועמדו לדין. הערב נמסר ממובילי המחאה כי "החלטת מח"ש מכשירה את הקרקע לרצח הבא. מח"ש אינה ממלאת את תפקידה כגוף שאמור לפקח ולייצר הרתעה, מח"ש מתנהלת כמחלקה לחיפוי שוטרים ואינה ממצה את הדין עם שוטרים שפשעו וסרחו, שוטרים עם דם על הידיים - היא מתירה את דמם של צעירים מבני הקהילה, ולכן אנו דורשים הקמת ועדת חקירה ממלכתית".



במשטרה נערכים לחידוש ההפגנות לאחר שתימסר ההודעה לבני משפחת טקה, ולא מתכוונים לאפשר התפתחויות של אירועים חריגים כפי שקרו בגל ההפגנות לפני ארבעה חודשים.