"ראיתי את המוות מול העיניים, חשבתי שזה הסוף שלי", אמר איליה בלנק (26), נהג מערבל בטון של חברת "שפיר הנדסה" שנפצע לאחר שלדבריו הותקף על ידי עשרות עובדים סינים באתר בנייה בשכונת אור ים בדרום אור עקיבא. "אני שוכב בביתי באור עקיבא עם סחרחורות, חבלות וכאבים בגוף. זאת הייתה טראומה קשה", סיפר אתמול בלנק בשיחה עם "מעריב".
 
לדבריו, שלשום בשעה 18:00 הוא הגיע עם משאית מערבל של "שפיר הנדסה", המספקת בטון לחברה הבונה באתר ואז פרץ ויכוח בינו לבין מנהל העבודה הסיני, שדרש ממנו להוסיף מים לבטון על מנת לדלל אותו.
 
"על פי ההנחיות, אסור לי להוסיף מים לבטון לאחר שהמערבל יצא מהמפעל של החברה בעמק חפר. זה עניין בטיחותי. דילול הבטון עלול להיות מסוכן. לפועלים כנראה קל יותר לעבוד עם בטון דליל, אבל יש כאן עניין בטיחותי והוראות, ולא הייתי מוכן להוסיף מים לבטון", סיפר בלנק, העובד שלושה חודשים כנהג מערבל בטון. הוא הוסיף: "מנהל העבודה באתר הבנייה, שיודע אולי כמה מילים בעברית, אמר לי בכעס 'עוד מים' ולא הסכמתי - ואז הוא התנפל עליי".
 

בלנק סיפר שהגיע למקום עם עוד כמה נהגים של משאיות מערבלים לצורך ביצוע עבודות יציקה על ידי הפועלים באתר הבנייה. "מנהל העבודה שאחראי על הפועלים התחיל לצעוק 'מים, מים', ואמרתי 'אסור מים', ואז הוא התחיל לדחוף אותי בידיים. נהגים נוספים שהיו מיהרו להפריד, אבל הוא לא הרפה, בעט וניסה להגיע אליי".
 
המהומה התגברה כאשר לדברי בלנק עשרות פועלים סינים התנפלו עליו. "אולי 30־40 פועלים רצו אליי. נשכבתי על הרצפה, הם בעטו בי, דרכו עליי וצעקו בסינית. זה היה כמו לינץ'". הוא הוסיף - "גם הנהגים שניסו לחלץ אותי קיבלו מכות. זה נמשך דקה־שתיים, שנראו לי כנצח".
 
בסיוע הנהגים, הוא הצליח לקום ולהימלט לתא הנהג של המשאית. "סגרתי את הדלת, והם המשיכו להתנפל עליי. זרקו על המשאית קרשים ואבנים וגם פטיש. חלון במשאית התנפץ. לא היה לי לא לנסוע, כי הייתה ערימת חול גבוהה והיו מכוניות שחסמו את דרכי. בסוף הצלחתי לתת הרבה גז ולצאת מהמקום כשאני פצוע".
 
לדבריו, לאחר שהצליח להיחלץ מהתקיפה הוא דיווח למשטרה והמשיך לקבלת טיפול בבית החולים הלל יפה בחדרה. "עברתי שם טיפול ראשוני ובדיקות, ובחצות שלחו אותי להמשך מנוחה מלאה בבית. הלכתי להגיש תלונה במשטרה ומשם הגעתי ב־2:00 בלילה הביתה. אני חבול ועייף, הגוף כואב. בבית מאוד דאגו לי".
 
אתמול ביקרו אותו עמיתים לעבודה ב"שפיר הנדסה", ובלנק התקשה להירגע מהאירוע המסעיר שלדבריו עבר עליו: "אני מזועזע מכל הסיפור הזה. לא נעים לחזור ככה הביתה. הייתי לוחם בנח"ל בעת השירות שלי בצה"ל וגם השתתפתי במבצע צוק איתן. לא האמנתי שלא רחוק מהבית שלי יתקפו אותי ככה. התחושה קשה מאוד". ממשטרת מחוז חוף נמסר כי נפתחה חקירה.