שבעה תושבי דיר אל אסד נעצרו הערב (מוצ"ש) על ידי חוקרי ובלשי ימ"ר של המחוז הצפוני במשטרה, בחשד למעורבות בירי שבוצע לעבר שוטרים, בתום חקירה מאומצת ובעקבות מידע מודיעיני שהגיע אליהם. שני חשודים נוספים נעצרו בגין חלקם בהפרות הסדר במקום.

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (שבת) לאירוע בו בוצע ירי לעבר שוטרים בדיר אל-אסד ואמר: "הירי על ניידת המשטרה בדיר אל אסד הוא בלתי נסבל ואני מבקש לחזק את ידי השוטרים. נתפוס את הפורעים ונמצה עמם את הדין".
 

מוקדם יותר הערב, ממלא מקום המפכ"ל ניצב מוטי כהן התייחס גם הוא לאירוע ואמר כי "ירי כלפי שוטרים שבאו לאכוף את החוק מעיד על הסלמה מסוכנת וצפויה תגובה קשה ובלתי מתפשרת, הפורעים ישלמו את מלוא הדין". לדבריו, מגזר שלם סובל מהאלימות החמורה והמשטרה לא תנוח ולא תשקוט עד שהביטחון והשקט ישובו לישובים הערבים.
 
 

כזכור, מוקדם יותר היום, ניידת משטרה שהוזעקה לטפל באירוע בכפר דיר אל אסד שבצפון הותקפה בירי שבוצע לעבר הניידת על ידי תושבים מהמקום. השוטרים השיבו באש לעברם של היורים, ורק בנס הסתיים האירוע ללא נפגעים. הרקע לאירוע טרם ברור.



כוחות משטרה גדולים בראשות מפקד המחוז הצפוני במשטרה הוזנקו למקום וכיתרו את הכפר תוך שהם מונעים כניסה ויציאה מהכפר. השוטרים מבצעים סריקות נרחבות בניסיון להתחקות אחר היורים. במשטרה רואים את האירוע בחומרה רבה לאור השימוש בנשק נגד שוטרים שהגיעו למלא את תפקידם. בחיפוש אחר החשודים הופעלה גם היחידה האווירית של המשטרה על מנת לסייע בסריקות.



זירת האירוע בדיר אל-אסד. צילום: דוברות המשטרה



לפני פחות משבוע, בהנחיית השר לביטחון פנים גלעד ארדן, החל מבצע להחזרת כלי נשק במגזר הערבי, וזאת אחרי שהמשטרה תפסה מאז ראשית השנה למעלה מ-4,000 אמצעי לחימה (אמל"ח) שהוחזקו ברשות תושבים במגזר הערבי שלא כדין. נציין כי מאז החל המבצע לא פסקו אירועי הירי, וכאמור, היום, נרשמה אף הסלמה שעה שחשודים ירו לעבר שוטרים. חקירת המשטרה בראשיתה.