בית משפט השלום בחיפה הרשיע היום (ראשון) את השיח ראאד סלאח בתמיכה בארגון הפלג הצפוני של התנועה האסלאמית, שעמד בראשו ושהוצא אל מחוץ לחוק. בנוסף, בנוסף הורשע סלאח במספר סעיפים של הסתה לטרור. מאחר שתלוי כנגדו מאסר על תנאי, ייגזר עליו עונש מאסר. כתב האישום הוגש באוגוסט 2017 ובמסגרתו סלאח הואשם בשלוש עבירות של הסתה לטרור וכן עבירה של תמיכה בהתאחדות בלתי מותרת. כתב האישום הוגש בהמלצת פרקליט המדינה, ובאישורו של היועץ המשפטי לממשלה, כפי שמתחייב על פי דין, נוכח אופי העבירות.
על פי כתב האישום, שהוגש באמצעות עו"ד בן צור, מיוחס לנאשם כי פרסם במספר הזדמנויות שונות דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו, ועל פי תוכנם של הפרסומים והנסיבות שבהן פורסמו יש אפשרות ממשית שיביאו לעשיית מעשה טרור. על פי המתואר בכתב האישום נשא הנאשם, בשתי הזדמנויות, נאומים במסגרת תפילת יום השישי באום אל פחם, בהשתתפות מאות אנשים, וביודעו כי הדברים מצולמים.

סלאח, ארכיון. צילום: אבשלום ששוני
כמו כן, נשא סלאח נאום בהלוויית המחבלים שהתקיימה בסוף חודש יולי באום אל פחם, בה השתתפו אלפי אנשים, ביניהם רעולי פנים, נורו זיקוקים ונשמעו קריאות "יא שהיד, אנחנו נמשיך את המאבק", "ברוח בדם נפדה אותך יא אקצא" ו"ברוח בדם נפדה אותך יא שהיד". על פי כתב האישום נשא הנאשם את הדברים, ביודעו כי הינו מצולם באמצעות חשבון הפייסבוק שלו.

על פי האישום השלישי, נשא סלאח נאום במסגרת הלוויית המחבלים שהתקיימה ביום 27.7.2017 דברי שבח, אהדה או עידוד למעשה טרור, תמיכה בו או הזדהות עמו, ועל פי תוכנו של הפרסום והנסיבות שבהן פורסם יש אפשרות ממשית שיביא לעשיית מעשה טרור. בין היתר, אמר שם: "אחים, ברגעים כאלה לא נוכל אלא לבקש מאלוהים ישתבח ויתעלה שיסלח לכל המתים שלנו ולכל החיים שלנו, וברגעים מעין אלה נבקש שיקבל את התפילה מעומק ליבנו. נאמר: אלוהים רחם עליהם ותמחל להן, כבד את שהייתם, הכנס אותם לגן העדן בית השלום בשלום, תאחד אותם עם הנביאים, הצדיקים השהידים וישרי הדרך ועם טוב הלב של אלה, כמו שחיברת אותם עם האבות שלהם, האימהות שלהם, האחים שלהם והאחיות שלהם בעולם הזה, כך שתפגיש ביניהם ביום הדין".

סניגורו של שייח' סלאח, עו"ד חאלד זבארקה, אמר בתגובה לגזר הדין: "ההחלטה היא דוגמה מסוכנת של מלחמת דת שהרשויות בישראל מובילות אותה נגד האיסלאם, וזו הסיבה למתיחות בירושלים ובאזור כולו". עו"ד זבארקה הוסיף כי "ההחלטה הישראלית שגורמת עוול לשייח' סלאח, לפלסטינים בארץ ולכל המוסלמים - מחזקת את הביטחון שלנו שמסגד אל-אקצא הוא אמונה דתית מבוססת, שלא ניתן להתמקח עליה".

ח"כ יוסף ג'בארין, שנכח בבית המשפט, אמר ל"מעריב": "ההרשעה היום היא בבחינת סיכול ממוקד של חופש הביטוי הפוליטי". 
גם הח"כים מטאנס שחאדה ועבאס מנסור, כמו גם יו"ר ועדת המעקב מוחמד ברכה, נכחו באולם המשפט.

בחמאס התייחסו להרשעתו של סלאח ובהודעת הארגון נכתב:
 "חמאס מברך את שייח' ראיד סלאח, העומד בראש המגנים על מסגד אל-אקצא, אולם הרדיפה הישראלית והכלא רק חיזקו את נחישותו". הם הוסיפו: "אנו מגנים את החלטת בית המשפט הציוני, שהיא החלטה פוליטית שגורמת עוול, וחלק מהתוכנית הציונית למתקפה על מסגד אל-אקצא ועל המגנים עליו והמוראבטין בו. ניסיונותיו אלה לא יצליחו להטיל מצור על המסגד, או ליישם את התוכנית לייהדו. העם שלנו ימשיך להגן על המסגד ועל כל המקומות הקדושים, בנפשו ובדמו".