יוסף ברוך נידון היום (ראשון) בידי בית המשפט המחוזי בתל אביב לעשרים שנת מאסר בגין רצח אשתו, דליה ברוך, במלון רנסנס בתל אביב ביוני 2017. הרקע לרצח היה חוסר רצונה של ברוך לשוב לטורקיה, שם התגוררו בני הזוג. במהלך ויכוח בין השניים על הנושא חנק הנאשם את אשתו בכרית ולאחר מכן בלע כדורים והשאיר מכתב על שולחן בחדר, בו כתב: "בצער רב אני כותב איגרת זו ונאלץ לבצע פעולה זאת בצער רב, ומסיים את חיינו".


כתב אישום נגד יוסף ברוך by Anonymous KgZATX on Scribd


בפסק הדין כתב השופט רענן בן-יוסף כי הוא דוחה את טענת הנאשם כי המנוחה מצאה את מותה בנסיבות טבעיות, וכי מכתב הפרידה שכתב משקף הודאה ברצונו להמיתה. עם זאת, השופט ציין כי לזכותו של הנאשם עומד היעדר עבר פלילי ולכן לא גזר עליו מאסר עולם.

בני הזוג ברוך העתיקו את מקום מגוריהם לטורקיה בשנת 2001. הם נהגו להגיע לעתים קרובות לבקר את קרובי משפחתם בישראל. מכתב האישום, שהוגש באמצעות פרקליטות מחוז תל אביב, עולה כי בתקופה שקדמה לאירוע, הביעה ברוך את חוסר שביעות רצונה ממגוריהם הממושכים בתורכיה, וחזרה על רצונה לחזור ולהתגורר בישראל. ב-5 במאי 2017 הגיעו השניים לביקור בישראל ולנו במקומות שונים.


ב-9 ביוני הגיעו ללון במלון רנסנס בתל אביב. שלושה ימים לאחר מכן, בשעות הערב, בחדר במלון, החל ויכוח בין השניים על רקע הודעת הבעל לאשתו כי למחרת יטוסו חזרה לטורקיה. ברוך הרימה את קולה והצהירה שוב ושוב שבכוונתה להישאר בישראל ולשכור דירה באשדוד. למשמע צעקותיה הדברים, ניסה הנאשם להסותה. מכתב האישום עולה כי אז גמלה בלבו של ברוך ההחלטה לגרום למותה של אשתו.הוא נטל כרית שהייתה מונחת על המיטה והצמידה בחוזקה לפניה של ברוך, עד שמתה מחנק.

לאחר מכן, בלע הנאשם מספר רב של כדורים, נטל סכין יפנית שהייתה ברשותו ונכנס אל חדר האמבטיה, שם חתך את ידיו מספר רב של פעמים במטרה לסיים את חייו. יום למחרת, בסביבות השעה 09:15, הגיע צוות מגן דוד אדום למלון, קבע את מותה של המנוחה והעביר את הנאשם לבית חולים איכילוב, שם נותח ואושפז במחלקה לטיפול נמרץ, עד ששוחרר ונעצר.בחקירתו סיפר על הריב וטען כי הצמיד את הכרית לפיה של אשתו "כדי שתשתוק" ולא התכוון להביא למותה.