הפרקליטות הגישה היום (שלישי) כתב אישום נגד יו"ר ארגון להב"ה, בנצי גופשטיין, בגין הסתה לגזענות ותמיכה בטרור. גופשטיין חשוד כי הביע דברי תמיכה במעשיו של ברוך גולדשטיין וכי כינה את הר הבית "סרטן" וקרא "להוריד אותו". עוד הוא נחשד שקרא לפגוע בערבים ממניע גזעני. ההחלטה התקבלה בפרקליטות שנתיים אחרי שהודיעה כי בכוונתה להעמידו לדין בכפוף לשימוע. 

ההחלטה התקבלה בפרקליטות מחוז ירושלים ובאישור היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה. על פי החשד, בסיומה של חתונה שנערכה לאחרונה במודיעין עילית, נטל גופשטיין את המיקרופון ושר שיר המשבח את מעשה הרצח שביצע ברוך גולדשטיין, במילים: "ברוך הגבר, נכנס למערה, דרך הנשק וירה" וכן אמר "מוחמד מת, מוחמד מת".

גופשטיין הגיב על כתב האישום ואמר: "נפל דבר בישראל. מנדלבליט ושי ניצן, באי כוחם של התנועה הרפורמית במערכת המשפט, החליטו שהמלחמה בהתבוללות היא גזענות. זהו יום שחור שבו הפרקליטות והיועמ"ש במדינת ישראל, יוצאים באופן חד משמעי נגד תורת ישראל. אין לי ספק שאילו מתתיהו ויהודה המכבים היו חיים היום הם היו מושלכים לכלא בעוון גזענות. אבל זה לא יעזור להם, אמשיך לפעול למען הצלתן של בנות ישראל ולמען מדינה יהודית. עברנו את פרעה ואחשוורוש נעבור גם את מנדלבליט ושי ניצן".

עו"ד של גופשטיין, איתמר בן גביר, אמר כי "מדובר בכתב אישום שמגלם רדיפה וסתימת פיות נגד גופשטיין. מה שלא עושים כלפי ראשי המסיתים מהמגזר הערבי או אנשי שמאל קיצוני עושים כנגד גופשטיין. אמנם במהלך השימוע נפל אישום שייחס לגופשטיין שיבוש הליכי משפט לאחר שהוכחנו שאישום זה אינו עולה בקנה אחד עם העובדות אולם לטעמי כתב האישום כולו מגלה רדיפה פוליטית כלפי מי שפועל למען בנות ישראל ולטובת העם היהודי כולו".

המרכז הרפורמי לדת ומדינה, הזרוע המשפטית ציבורית של התנועה הרפורמית הגיבו להחלטת הפרקליטות: "הגשת כתב אישום היא צעד ראוי שצריך היה לקרות כבר לפני זמן רב, נוכח התבטאויותיו ומעשיו החמורים של בנציון גופשטיין, מנכ"ל ארגון להב"ה, ארגון שפועל מזה עשור באופן אלים כנגד ערבים, נוצרים וקהילת הלהט"ב".

הרבה נועה סתת, מנהלת המרכז הרפורמי לדת ומדינה: "הניסיון של ראש ארגון להבה להציג את משנתו הגזענית והאלימה כיהדות , בכסות של "מלחמה בהתבוללות", נכשלה. המרכז הרפורמי לדת ומדינה ימשיך לעקוב אחרי הסתה גזענית של ארגון להבה ושל מנהיגים קיצוניים נוספים".

עו"ד אורלי ארז לחובסקי, מנהלת המחלקה המשפטית במרכז הרפורמי לדת ומדינה: "הגשת כתב אישום כנגד אחד מגדולי המסיתים בארץ היא צעד חשוב שמסמן שהתבטאויות גזעניות, וכמובן מעשים אלימים על רקע גזעני, אינם לגיטימיים ומערכת אכיפת החוק תפעל כנגדם במלוא החומרה. יש לקוות שהיועץ המשפטי לממשלה יחליט על הגשת כתבי אישום נוספים כנגד מי שמסית לאלימות ולגזענות, במיוחד בימים אלה בהם מפלס הגזענות עולה".