שרה נתניהו מסרה היום (שני) עדות בדיון שמתקיים במסגרת תביעת הדיבה של מני נפתלי נגד עובדים שונים במעון של ראש הממשלה, שהוגשה בשנת 2015 ועודנה מתדיינת בבית המשפט. "במשך חמש שנים הוא שופך את דמי"​, אמרת אשת רה"מ על נפתלי בתחילת הדיון. "אני האדם הכי מושמץ היום בתקשורת הישראלית, הדם שלי הפקר כבר חמש שנים".



בתגובה קטע השופט את עדותה והסביר לה את הקשר התביעה. "אני יודעת שהתביעה היא סרק, הוא תובע על ימין ועל שמאל". אמרה נתניהו ותהתה: "כיצד יש לו כסף לתביעות"?



נתניהו המשיכה: "אב הבית אחראי על הוצאות המעון. מני נפתלי היה אב בית חזק מאוד, שולט בבריונות. הוא היה אחראי על הזמנת המזון ועכשיו הוא עד מדינה. במשך חודשים הוא ביקש להתקבל לתפקיד. הוא היה מאבטח ולחץ עליי להיות אב בית. רק הוא עשה את העבודה מההתחלה ועד הסוף. 20 מיליון שקלים באשמתו שעלו לקופת המדינה. אני לא מעורבת בהוצאות הבית, לא היום ולא אז".

"ישנו סרטון בו נפתלי מרביץ לחצרן שעבד בחצר. בשלב מסוים הדאחקות שלו הפכו לאלימות", אמרה אשת רה"מ והוסיפה כי "עבורי זה היה קשה לצפייה. במקרה אחר הוא שטף בצינור מזכירה וצחק עליה. זה היה קשה. הוא בוטה וגס רוח. חששתי שהוא מקליט אותי".

נתניהו ציינה כי "התברר שמני פוטר מיחידת האבטחה ללא ידיעתי. הוא כתב מכתבים בהם הוא טען שיתפטר אם לא יקבל תקן. כמה ימים לאחר שהתפטר מעבודתו במעון רה"מ הוא שלח שליחים בשביל לחזור לעבוד. אני לא הסכמתי. אמרתי ברוך השם שהוא עזב. הוא קיבל מעמד ומשכורת אצלנו ואחר כך ירק לבאר ממנה שתה".

מני נפתלי בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני
מני נפתלי בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני


עם הגעתה של נתניהו לבית המשפט צעקו לעברה פעילים קריאות גנאי‎ וכינו אותה "גנבת".

נפתלי תובע בין היתר את ניר חפץ ונתבעים נוספים בטענה של שורה של פרסומים כוזבים לכאורה שעולים לכדי לשון הרע, בכל הנוגע לחלקו בהוצאת כספים הקשורים לניהול מעונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.



חפץ העיד בעבר שקיבל תדרוכים נגד נפתלי גם מראש הממשלה ובעבר האשים חפץ את נפתלי כי בתקופות המדוברות האמירו הוצאות הבית עקב התנהלותו וכי הוא מתנהג כמו עד מדינה נגד שרה נתניהו. בהודעת תגובה מטעם ראש הממשלה שהפיץ לכתבים בספטמבר 2017, לאחר פרסום החלטת היועץ המשפטי לממשלה להגיש כתב אישום נגד שרה נתניהו בפרשת המעונות, תקף חפץ בחריפות את נפתלי.



ניר חפץ. צילום: אבשלום ששוני
ניר חפץ. צילום: אבשלום ששוני





"העלייה התלולה בהוצאות הארוחות במעון ראש הממשלה נגרמה כתוצאה מעבירות שביצע אב הבית הבעייתי מני נפתלי, עד מדינה עבריין ושקרן סדרתי. ההוצאה החודשית הממוצעת על ארוחות מוזמנות בתקופה שבה נפתלי כיהן כאב הבית היא פי 5 (!) לעומת הממוצע החודשי בארבע השנים שלאחר מכן, כשנפתלי לא עבד שם. זה אומר הכל", כתב חפץ, "נפתלי טופל האשמות שווא על רעיית ראש הממשלה כדי למלט את עצמו מאחריות לעבירות שביצע".



אתמול פורסם כי היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, מבקש לעכב פעם נוספת את עדותו של חפץ במשפט תביעת הדיבה. בבקשה שהעבירה פרקליטות מחוז מרכז אזרחי לבית משפט השלום בהרצליה לאחרונה, נאמר בשם היועץ כי יש לעכב את עדות חפץ עד לתום חקירתו הנגדית במשפטו של ראש הממשלה ואחרים בתיק 4000.