חשד להונאת קשישים: תושבת מזרח ירושלים כבת 40 נעצרה אמש על ידי בלשי משטרת מחוז ירושלים בחשד שהונתה קשישה כבת 87, תושבת העיר, תוך התחזות לעובדת הביטוח הלאומי. לפי החשד, במסגרת זו היא נכנסה לביתה מספר פעמים וגנבה ממנה תכשיטים וכסף מזומן. היום (שני) תובא החשודה לבית המשפט, שם תבקש המשטרה להאריך את מעצרה לצורכי חקירה.

כבר בחודש אוקטובר, כך לפי תלונה שהוגשה במשטרה על ידי בתה של הקשישה, הגיעה החשודה יחד עם אחרת אל מקום מגוריה של הקשישה. השתיים התדפקו על דלת ביתה, והציגו עצמן כעובדות הביטוח הלאומי שנשלחו לבדוק את מצבה של הקשישה. כאשר זו הייתה לבדה בדירה, היא פתחה את הדלת, והכניסה לדירתה את "עובדות הביטוח הלאומי" המתחזות. בעוד שאחת מהן שוחחה איתה והסיחה את דעתה, התפנתה החשודה השנייה לגנוב תכשיטים השייכים לקשישה.

כשבוע בלבד לאחר מכן שבה המתחזה לבית הקשישה, וגם הפעם הצליחה להערים ולהונות אותה, כאשר ביקשה להיכנס שוב לדירתה כשהקשישה בטוחה שמדובר בעובדת הביטוח הלאומי. החשודה, כך עולה, לקחה במקרה האמור כסף מקופה בביתה של הקשישה.

כשנודע לאחרונה הדבר, היא עירבה בנושא את בתה, שהעלתה חשד לפיו ביקורי הבית של עובדות הביטוח הלאומי לא היו אלא מעשי הונאה של מתחזות, והיא מיהרה להגיש תלונה במשטרה. היא מסרה את פרטי זהותן של החשודות, כפי שציינה הקשישה. בזכות כך הצליחו חוקרי מחוז ירושלים להתחקות אחר עקבותיה של תושבי מזרח ירושלים, וכאמור, אמש היא נעצרה והובאה לחקירה בחשד להונאה, התפרצות וגניבה.