כחודש וחצי לאחר הגשת כתב האישום נגדו בגין רצח אשתו מריה, פורסמה הערב (שלישי) בחדשות 13 הקלטת שיחתו למשטרה של מקסים טל, בה הוא אומר למוקדנית: "היא התאבדה - ניסיתי לעצור אותה, בואו מהר". כזכור, טל הואשם ברצח בנסיבות מחמירות, חבלה חמורה בנסיבות מחמירות ובניסיון להשמדת ראיה לאחר שדקר את רעייתו בגרונה בזמן ששכבה במיטתה.


מכתב האישום עלה כי בסוף חודש אוגוסט 2019 הוא החל לחשוד כי מריה קיימה קשר עם אדם אחר, ובתקופה זו הוא התעמת איתה במספר הזדמנויות והטיח בה את החשד, אך היא הכחישה את שייחס לה. על רקע החשד וקנאתו למנוחה, תקף טל ב-6 בספטמבר את מריה בפניה, וגרם לה שבר באפה. במהלך העימות היא היכתה אותו וגרמה לו שריטות בפלג גוף עליון, חבלה ונפיחות בעין ימין. 

בעקבות כך, נעצר טל, ושוחרר בתנאים לאחר שלושה ימים. בית משפט השלום בקריות אסר על הנאשם ליצור כל קשר עם המנוחה ולהיכנס לתחומי העיר קרית ביאליק, לתקופה של 30 ימים. במהלך תקופה זו, על אף תנאי השחרור שנקבעו על ידי בית המשפט, עמדו הנאשם והמנוחה בקשר טלפוני, והנאשם הגיע במספר הזדמנויות לדירה, וחזר להתגורר בה ב-8 לאוקטובר בהסכמת המנוחה. 

כשלושה ימים לאחר מכן הוא נטל סכין בעלת להב באורך של כ-16 ס"מ ממטבח הדירה, נכנס לחדר השינה של אשתו ובעת ששכבה על מיטתה, דקר אותה בצווארה בצידו השמאלי. זמן קצר לאחר מכן התקשר מקסים טל לאמו ולאחר מכן למוקד המשטרה, ובעוד שהיא גוססת לנגד עיניו, מבלי לעשות דבר כדי לסייע לה ולנסות להציל, הוא דיווח למשטרה כי מריה התאבדה. 

מאז מעצרו של טל, בנותיו מישל בת החמש ואמילי בת הארבע נמצאות בבית אמו. מחלוקת משפטית נסובה סביב המשמורת שלהן עד לפני כשבוע, אז החליט בית המשפט כי הן יעוברו לחזקת משפחתה של מריה ז"ל.