תלונה לוועדת האתיקה של לשכת עורכי הדין הוגשה היום (חמישי) נגד השר אמיר אוחנה, הרשום כעו"ד פעיל בלשכת עורכי הדין. התלונה הוגשה בעקבות הדברים שאמר השר אוחנה במליאת הכנסת בנוגע לחקירתו של עד המדינה ניר חפץ, בהם חשף לכאורה דברים שהיו תחת צו איסור פרסום.



בתלונה שהגיש עו"ד איתן פלג, נכתב כי "לא יכול להיות ספק, שהתנהגותו של הנילון, מהווה עבירה אתית חמורה ביותר ואין זה מתקבל על הדעת שעו"ד יפר צווים של בית משפט ובייחוד כאשר מדובר בפגיעה ממשית בזכויותיהם, כבודם ובפרטיותם של אנשים אחרים".



לפני כשבוע הגיש חפץ תביעה בסך חצי מיליון שקלים נגד השר אוחנה בגין חשיפת פרטי חקירתו מעל במת הכנסת. "ביום רביעי, 6.11.2019, לקראת פרסום החלטתו של היועץ המשפטי לממשלה בעניין השימוע שנערך בפניו בנוגע לחקירות רה"מ בכלל, ותיק 4000 בפרט, התייצב הנתבע על דוכן הנואמים במליאת בית המחוקקים של מדינת ישראל, אחז בידיו דפים כתובים של נאום, שהוכן מראש, והקריא בפני קהל הנוכחים, לרבות כתבים, צלמים ומקליטים של אמצעי התקשורת השונים, את הפרסום הזדוני", טען חפץ בכתב התביעה.



עוד הוסיף: "פרסום זדוני זה של הנתבע שודר בשידור ישיר וחי בערוץ הכנסת, ושוב ושוב במהדורות החדשות, והוא ממשיך להופיע בשלל אתרים חדשותיים ברשת האינטרנט וברשתות החברתיות. לרוב, מופיע הפרסום הזדוני בשלמותו, ואילו במקצת המקרים נערך, והושמט ממנו (או הוחרש באמצעות צפצוף), מה שאסור בפרסום".



ניר חפץ. קרדיט: אבשלום ששוני



"בשעה שבוצע הפרסום הזדוני, כבר עמד בתוקפו צו איסור הפרסום, אשר חל בין היתר על תוכן הדברים שנכללו בפרסום הזדוני... בעוד הנתבע מנסה להסתתר, לסרבתו הזדונית אך מוטעית, מאחורי חסינותו הלכאורית, הוא חשף במסגרת הפרסום הזדוני לעיל, בפני כולי עלמא, פרטים האסורים בפרסום על פי הצו השיפוטי, שעל קיומו ידע - או למצער חייב היה לדעת, ולו בחזקתו כשר המשפטים".



השר אוחנה התייחס לכתב התביעה. "לא חוזר בי מאף מילה", אמר השר אוחנה, "את השמועות על פעולת החקירה הנוראית שבוצעה כלפי ניר חפץ, שמעתי כבר במשך שבועות רבים. המשמעות: סחיטה באיומים (להרוס את התא המשפחתי של העד) והדחת עד – כל זאת על ידי אנשי רשויות אכיפת החוק. היה כאמור מדובר בשמועות שלא הייתה ברורה מידת מהימנותם.



"לא אמרתי איפוא שום דבר על דוכן הכנסת שלא פורסם כבר קודם לכן לא רק בכלי התקשורת, אלא גם בכל אמצעי התקשורת המודרניים והעדכניים (פייסבוק, טוויטר, ווטסאפ), שפרסמו גם שמות, תמונות ופרטים הרבה יותר אינטימיים ומפורטים. ניר חפץ הוא קורבן. אני מסכים. מי שפגע בפרטיותו, מי שערב את ענייניו האישיים כדי לסחוט אותו ולהפעיל עליו לחץ שלדעתי עולה לכדי הדחה בחקירה; מי שהמטרה מקדשת בעיניו את כל האמצעים היו, למרבה הצער – רשויות האכיפה הרשמיים של מדינת ישראל".