עורכי דינה של נעמה יששכר, הצעירה הישראלית המרצה עונש מאשר בבית כלא ברוסיה בגין אחזקת סמים, הגישו היום (חמישי) ערעור לבית המשפט ברוסיה, בבקשה להביא לשחרורה בהקדם. הדיון בנוגע לערעורה צפוי להתקיים בעוד שבוע, ב-12 בדצמבר.



כזכור, יששכר נכלאה לפני שבעה חודשים, לאחר שנמצאה בתיקה כמות קטנה של סם כשהמתינה לטיסת מעבר לישראל, לאחר שסיימה טיול בהודו, בשדה התעופה של מוסקבה. לאחר חצי שנה בה הייתה עצורה, בית המשפט הרוסי גזר עליה 7.5 שנות מאסר.



העונש הכבד גרם לסערה ציבורית גדולה בישראל, לאחר שנודע בנוסף כי ישנו אינטרס פוליטי העומד מאחורי האירוע, כאשר השלטונות במוסקבה ניסו להשפיע על ממשלת ישראל לשחרר את ההאקר הרוסי המוחזק בארץ, אלכסיי בורקוב, ולא להסגירו לארצות הברית.



אמה של נעמה, יפה, שקלה להגיש עתירה לביטול הסגרתו של בורקוב לארה"ב, במטרה להגדיל את הסיכויים לשחרורה בתה, אך חזרה בה ואמרה כי היא "לא תהיה כלי משחק בידי ההאקר הרוסי ואנשיו".



אחד מעורכי דינה של יששכר, ואדים קליובגנט, מסר כי ״עם כניסתנו לתיק, הבטחנו לנתח את פסק הדין לעומק ולשתף בתוצאות. מדובר בפסק דין של ארבעה עמודים, מלא בליקויים, הפרות וסתירות שלשם הבהרתם ניסחנו כתב ערעור בהיקף של 56 עמודים. הרי אנו, בניגוד לתביעה ולבית המשפט, לא יכולים להרשות לעצמנו לטעון טיעונים חסרי ביסוס. מסקנת הביניים שלנו היא כי מדובר במקרה בו אין עקבות לצדק משפטי כלשהו, בדיוק כפי שאין בו עקבות לביצוע פשע כלשהו. אף על כך, מרשתנו כלואה במדינה זרה כבר 8 חודשים. אז מי היא, אם לא בת ערובה? עכשיו זהו תפקידנו להוכיח את חוסר הצדק בפני ערכאת הערעור, ואנו מקווים שיקשיבו לנו. בשלב זה אפשר להגיד דבר אחד: אנו עושים את מירב המאמצים על מנת לא לאפשר לחוסר הצדק להצטייר כצדק״.