פרקליט המדינה, שי ניצן נאם הערב (חמישי) בכנס למשפט ציבורי שנערך בחיפה ואמר: "אחד הערכים שיש להילחם עליו הוא כמובן ערך של טוהר המידות וניקיון כפיים, ומדינה שאינה פועלת ככל יכולתה לבצר את הערכים הללו, אוי לה. היום התפרסמה החלטתי, להעמיד לדין שורת בכירים לשעבר בעבירת שוחד, החמורה בעבירת השחיתות, ובעבירות נוספות. זו פרשה שטלטלה את המדינה - ובצדק. ביטחון המדינה הוא קודש קודשים, חשדות לשוחד בקשר לעסקאות ביטחוניות זה דבר שקשה לשמוע".

ניצן הוסיף ואמר כי: "תמיד הבטחנו שלא נהסס ולא נירתע להילחם בשחיתות. עם זאת אזכיר שלכל החשודים עומדת חזקת החפות, מה גם שהודעתנו היתה שאנו שוקלים להגיש כתב אישום, בכפוף לשימוע, וכידוע הרבה פעמים בעקבות שימוע אנו משנים החלטות".
"כוחו של פרקליט צריך להיות מושקע במלחמה על זכויות האדם. שינינו את המדינות והיום אנו מגישים יותר כתבי אישום על גזענות והסתה לגזענות. כמי שגדל במשפחה שמקדשת זכויות אדם, היה לי קשה לקבל את זה שהשופט אהרון ברק אישר את התמודדותו של כהנא בשנת 1984", אמר פרקליט המדינה והוסיף כי "היו ויכוחים, והיה לא פשוט, אבל אני כל כך שמח שההחלטה בסופו של דבר שהתקבלה על ידי היועץ המשפטי לממשלה לפסול את מיכאל בן ארי".




בתוך כך, היועץ המשפטי לממשלה, אביחי מנדלבליט, נשא גם הוא נאום הערב (חמישי) בכנס למשפט ציבורי שנערך בחיפה, ואמר כי "ההגנה על ערכי המוסר הציבורי ומוסדותיו איננה עומדת בפני עצמה, אלא היא הערובה לקיום שלנו במדינה שיש בה בחירות כל כמה חודשים". מנדלבליט הוסיף כי "הערכים הללו הם הערובה לכך שהכוח השלטוני יפעל לטובת הציבור, לא מתוך ניגוד עניינים ולא מתוך שיקולים זרים".

נשיאת בית המשפט העליון, אסתר חיות, נאמה גם היא מוקדם יותר בכנס, ואמרה כי "על מנת שיידע האזרח כי הוא יכול להסתמך על מה שמצווה החוק, עליו לדעת שגם רשויות השלטון כפופות לחוק שהרי אם אין הדבר כך, יכולה כל רשות לשנות את דעתה בכל רגע נתון לגבי החוק ואף לפעול שלא באמצעות החוק". חיות הוסיפה עקיצה בהתייחסות עקיפה לראש הממשלה, בנימין נתניהו, כשאמרה כי "לאחרונה מתגברים בקרבנו קולות המבקשים להציג את עיקרון שלטון החוק כ-'שלטון המשפטנים' וכאבן נגף העומדת בדרכה של מה שמכונה על ידי אותם הגורמים 'משילות'. אין טעות גדולה מזו".



הכנס נערך על רקע המחאה הציבורית נגד הפרקליטות, שהתחוללה בעקבות כתבי האישום שהוגשו על ידי היועמ"ש נגד ראש הממשלה, בנימין נתניהו, במסגרת התיקים 1000, 2000 ו-4000, בהם נאשם בשוחד, מרמה והפרת אמונים. בעקבותיהם נערכו גם מספר הפגנות תמיכה בנתניהו, בהם האשימו את מערכת אכיפת החוק בניסיון הפיכה שלטונית.