פחות מחודש עבר מאז חיסולו של בכיר הג'יהאד האיסלאמי בהאא אבו אל עטא, ובכירים מצרים שצוטטו היום (שבת) בעיתון "אל-ערבי אל-ג'דיד", טוענים כי "ישראל חיסלה אותו למרות הבטחות קודמות שלה, שלא להתנקש בחייו". הם ציינו כי החיסול הביא להידרדרות ואף איום מצרי לא לתווך יותר בין ישראל לפלגים הפלסטינים, מה שמנע חיסולים נוספים של בכירים בג'יהאד.
לדבריהם, על הכוונת הישראלית היו גם בכירים בלשכה המדינית ובזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי. הגורמים המצרים סיפרו עוד לעיתון כי נלקחו צעדים ביטחוניים מצריים מונעים במסגרת ביקורים קודמים בקהיר של בכירי חמאס וג'יהאד אסלאמי כדי לדאוג שהם לא יחוסלו. "ישראל לא דחתה את האפשרות שהם יחוסלו", סיפרו הבכירים, "בצמרת המודיעין והביטחון הישראלית קיימת אי-הסכמה בנוגע למדיניות הזו". הם אף ציינו כי לראשונה שירותי הביטחון שאחראים על אבטחת המשלחות בסביבת מגוריהם משתמשים במכשור מתקדם כדי למנוע את החיסול שלהם".

בחודש שעבר חוסלו אל עטא ואשתו בתקיפה של חיל האוויר. בהודעת צה"ל נאמר כי מבנה בו הוא שהה הותקף, והוסיפו כי הבכיר היה אחראי לפיגועים רבים, בהם פיגועי ירי, רחפנים ורקטות, והוגדר כפצצה מתקתקת. אחרי החיסול אמר נתניהו כי "צה"ל סיכל את המחבל הבכיר של הג'יהאד האסלאמי ברצועת עזה. בשנה האחרונה רב המחבלים הזה היה מחולל הטרור הראשי מן הרצועה. בשנה האחרונה רב המחבלים הזה תכנן וביצע פיגועים רבים, היה בעיצומו של תכנון פיגועים נוספים. הוא היה פצצה מתקתקת". לדברי נתניהו, ההמלצה על חיסולו נדונה בקבינט והמליצו עליה הרמטכ"ל ושאר גורמי הביטחון". 
 
"ההחלטה אושרה בקבינט פה אחד לפני עשרה ימים. הקבינט הסמיך אותי להורות על ביצועה במועד שיוצע על ידי צה"ל והשב"כ ,אמר נתניהו. "צה"ל והשב"כ אכן זיהו מועד. הם זיהו חלון הזדמנויות ייחודי לבצע את הפעולה עם מקסימום סיכויי ההצלחה ומינימום פגיעה בבלתי מעורבים. לאור זאת, החלטתי לאשר את ביצוע הפעולה. אני מברך את צה"ל והשב"כ ומברך במיוחד את חיל האוויר ואמ"ן על הפעולה המוצלחת והמדויקת. הנחת היסוד של כל הטרוריסטים זהה. הם חושבים שהם יכולים לפגוע באזרחים ובאותה עת להסתתר מאחורי אזרחים, אבל הוכחנו שניתן לפגוע במרצחים במינימום נזק לחפים מפשע. כל מי שחושב שאפשר לחמוק מידנו הארוכה - טועה. מי שיפגע בנו, אנחנו נפגע בו".