מיכאל מוריס-רייך שהותקף בהפגנה נגד נתניהו, סיפר היום (ראשון) בתכניתו של גיא פלג ב103FM  כי "כשראיתי מישהו שממש בועט בעמודים של השלט, אני ניגשתי אליו, פניתי אליו. עמדנו אחד מול השני ופשוט בלי שום התראה הוא נגח בי בעוצמה באף".  



אתה הפגנת באוהל של יורם יובל בסמוך לבית ראש הממשלה בלפור והוכית. מה מצבך? מי תקף אותך ובאיזה נסיבות?

"אני עוד במיון בהדסה, יורם שלח אותי ישירות באמבולנס ודרש שיבצעו בי כל מיני בירורים נוירוכירורגים. הייתי בהשגחה כמה זמן, כעת אני עומד להשתחרר. התחלנו את הערב במעון ראש הממשלה, שם הייתה קבוצת תומכי נתניהו, כשהמשטרה חצצה ביננו. כשהמשכנו במורד הרחוב כמה עשרות ממפגיני נתניהו עקבו אחרינו, כנראה מתוך כוונה להתנכל אלינו. אחזנו אז בשלט הגדול Crime-Minister והם החלו לחבל בשלט תוך כדי צעקות 'גייס חמישי' האווירה הייתה לוהטת. ניגשתי לאדם שבעט בשלט, עמדנו אחד מול השני, לא נגעתי בו והוא נגח בי בעוצמה חזקה באף".


היו עדים לתקרית הזאת?
"בוודאי. היה לי עצוב לגלות שהרבה מתומכי נתניהו שהיו מסביבו לא ריסנו אותו. אף אחד לא אמר לו להירגע. כאילו הוא עשה את מה שגם הם היו רוצים לעשות לי".




הספקת להגיש תלונה במשטרה?
"טרם, אני כאן מעשר בלילה, אני מצפה שהמשטרה תעשה את עבודת ההפרדה טוב יותר בעתיד. נפגעה שם גם אישה בת 70. אני מצפה שהמטרה תאתר את האנשים ויענישו אותם בהתאם. אנחנו הולכים אולי למערכת בחירות נוספת ועל רקע השיח הזה זה מאוד מפחיד אותי".

זהותו של התוקף ידועה לך? מישהו הצליח לצלם אותו?
"שלחו לי תמונה שלו, אך אני לא בטוח שהוא אכן האיש. אני מקווה שזה מתועד".

אחרי הבירור הרפואי מה הנזק שנגרם לך?
"יש לי חתך עמוק באף, כנראה שאצטרך תפרים. למזלי אין לי שבר או נזק נוירולוגי".

ואתה תחזור להפגין?
"כמובן. אני מנסה להיכנס לראש של אותו אדם שהוא כל כך תומך בביבי והוא אומר לו שיש קנוניה והפיכה נגדו".

אתה מייחס את התקיפה לדברים של נתניהו?
"כן. תפקידם של משרתי הציבור שלנו שיהפכו את הקערה. שפרקליטים לא יסתובבו עם מאבטחים ושמפגינים לא יחטפו מכות. זה בידיים שלהם".